Grupa BMW odnotowała w zeszłym roku solidny wzrost sprzedaży o 8,4 procent, a klientom na całym świecie dostarczono łącznie 2 521 525 pojazdów BMW, MINI i Rolls-Royce. Sprzedaż BMW osiągnęła nowy rekordowy poziom 2 213 795 sztuk (+9,1%) w zeszłym roku, przy czym marka jest liderem w światowym segmencie premium. Firma ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych w 2021 r. do 103 855 sztuk (+133,2%).
BMW Group sprzedało w ubiegłym roku 103 855 aut BEV. Obecnie co czwarty sprzedawany w Niemczech pojazd BMW Group jest zelektryfikowany. Koncern chce kontynuować ten trend w 2022 r. i ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów.
Elektryki jak świeże bułeczki
– Pomimo problemów związanych z łańcuchem dostaw i trwającej pandemii koronawirusa osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedaży w 2021 r. Nasze marki odnotowały wiele najlepszych w historii wyników sprzedaży na całym świecie. Liderem pozostaje marka BMW, która jest numerem jeden w globalnym segmencie premium. Wszystko z ponad 100 000 w pełni elektrycznych pojazdów sprzedanych w zeszłym roku. Naszym wyraźnym celem było zwiększenie trendu w kierunku elektromobilności – powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG.
Biorąc pod uwagę obiecujące wyniki roku ubiegłego firma z optymizmem patrzy na bieżący rok.
– W 2022 roku chcemy dalej poszerzać naszą gamę pojazdów w pełni elektrycznych. Postawiliśmy sobie szczególnie ambitne cele wzrostu w tym obszarze i dążymy do ponad dwukrotnego zwiększenia sprzedaży w pełni elektrycznych pojazdów – dodał Nota.
Sprzedaż przechodzi do Internetu
Wraz z wprowadzeniem BMW iX oraz BMW i4 BMW Group znacznie rozszerzyła cyfryzację interfejsu klienta. Na przykład, oprócz oferowania intuicyjnej konfiguracji w celu uproszczenia procesu zakupu, wstępnie skonfigurowane nowe pojazdy i nowsze samochody używane z całej gamy modeli można już kupić online na krajowym rynku BMW Group w Niemczech. Do 2025 r. firma planuje sprzedaż około jednej czwartej swoich pojazdów całkowicie przez Internet.
Klient może więcej
Firma wdraża ponadto oparte na danych rozpoznawanie wymagań dotyczących usług umożliwiającą proaktywną obsługę klienta. Oznacza to, że można skontaktować się z klientem bezpośrednio i uzyskać pomoc zdalnie, o ile to możliwe, lub w razie potrzeby łatwo i skutecznie zorganizować wizytę w warsztacie. Nowa aplikacja My BMW/MINI oferuje jeszcze więcej dodatkowych funkcji, takich jak rezerwacja usług cyfrowych czy szeroki dostęp do opcji ładowania, a także zapewnia bezpośredni kanał dla klientów.
Sprzedaż przekroczyła rekordowy poziom sprzed kryzysu 2019 r.
Wracając do wyników sprzedaży, to warto zaznaczyć, że marka BMW zakończyła rok 2021 ze sprzedażą na świecie większą o 9,1 procent (do 2 213 795 pojazdów) w porównaniu z rokiem poprzednim. Dzięki innowacyjnej i atrakcyjnej (elektrycznej) gamie produktów BMW osiągnęło najwyższe w historii wyniki sprzedaży.
Rok zdominowany przez elektryki
W 2021 roku 13 procent samochodów BMW i MINI sprzedawanych na całym świecie – łącznie 328 316 sztuk (+70,4%) – było już zelektryfikowanych. W Europie było to już ponad 23 proc. (225 415 sztuk). Przy 37 939 pojazdach BMW iX3 sprzedanych w 2021 r. około jeden na dziesięć pojazdów BMW X3 dostarczonych klientom na całym świecie był w pełni elektryczny. W tym samym okresie jeden na trzech klientów na całym świecie, którzy kupili 3-drzwiowy model MINI, wybrał wersję w pełni elektryczną (34 851 sztuk). Jednocześnie BMW i3, jedyny na świecie w pełni elektryczny samochód premium w segmencie kompaktowym, w dziewiątym roku nadal zanotował tendencję wzrostową. Przy 28 216 sprzedanych egzemplarzach sprzedano o 5,4 procent więcej pojazdów BMW i3 niż w roku poprzednim.
Nowe auta BEV wchodzą na rynek
BMW Group wprowadziła na rynek pod koniec ubiegłego roku dwa kluczowe flagowe modele. BMW iX oraz BMW i4. W 2022 r. firma poszerzy swoją ofertę samochodów elektrycznych o w pełni elektryczne wersje BMW serii 7 i BMW X1, a w 2023 r. o seryjne BMW serii 5. Dołączą do nich inne modele, w tym następca MINI Countryman i całkowicie elektryczny Rolls-Royce Spectre. W ciągu najbliższych dziesięciu lat firma planuje sprzedać łącznie około dziesięciu milionów w pełni elektrycznych pojazdów.
Co dziesiąty MINI to BEV
Marka MINI dostarczyła klientom w ubiegłym roku 302 144 pojazdy – o 3,3 proc. więcej niż w 2020 r. Około 17 proc. tych pojazdów miało zelektryfikowany układ napędowy. Więcej niż jeden na dziesięciu klientów MINI wybrał w pełni elektryczne MINI: MINI Cooper SE (34 851 sztuk). MINI Electric to największy model z rodziny MINI, który w 2021 r. był siłą napędową marki, zapewniając wzrost o 98,2% na całym świecie. Wraz z planowaną zmianą gamy modeli, rozszerzeniem mocy produkcyjnych oraz rozwojem nowych grup docelowych i rynków, strategia MINI będzie nadal koncentrować się na udanym, rentownym wzroście w przyszłości.
Lider premium w Niemczech
Sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów w Chinach nadal rosła, osiągając 69,6 procent wzrostu i ponad 21 000 sztuk BMW iX3. Grupa BMW nadal zwiększała swój udział w segmencie na rodzimym rynku w Niemczech, z liczbą 267 917 egzemplarzy dostarczonych (-6,8%) w 2021 r., i jest liderem segmentu premium z udziałem w rynku wynoszącym ponad 35 procent. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych wzrosła ponad dwukrotnie (27 248 nowych rejestracji pojazdów). Łącznie ze sprzedanymi 43 842 PHEV, to jedna czwarta wszystkich dostarczonych pojazdów.
Źródło: na podstawie bmwgroup.com