Od 48 do 215 złotych za 60 kWh. Ile naprawdę kosztuje naładowanie elektryka w październiku?

Różnica między najtańszą a najdroższą opcją ultraszybkiego ładowania wynosi obecnie rekordowe 348%. Październikowy ranking cen ładowania pokazuje, że operatorzy konsekwentnie budują swoje strategie cenowe – jedni stawiają na agresywną konkurencję ceną, inni utrzymują liniowe podejście do kosztów energii.

Październikowy ranking cen ładowania na stacjach ładowania potwierdza, że polski rynek infrastruktury dla pojazdów elektrycznych wciąż pozostaje areną intensywnej walki i niespójnej polityki cenowej. Kierowcy chcący zaoszczędzić na ładowaniu muszą nie tylko uwzględnić lokalizację stacji, ale coraz częściej także porę dnia.

ORLEN Charge ponownie z promocją na ładowanie

Po zakończeniu wakacyjnej promocji ORLEN Charge przeanalizował jej wyniki i potrzeby użytkowników. Rezultatem jest kolejna korzystna oferta – 25% zniżki na ładowanie w okresie od 2 października 2025 r. godz. 9:00 do 3 listopada 2025 r. godz. 9:00. Teraz za ładowanie AC zapłacimy 1,46 zł/kWh, natomiast za szybkie ładowanie DC – w zależności od mocy stacji – 2,02 zł/kWh (do 50 kW), 2,17 zł/kWh (50–125 kW) oraz 2,39 zł/kWh (powyżej 125 kW).

Tesla Supercharger – bezkonkurencyjny lider cenowy

Niekwestionowanym liderem wśród operatorów jest Tesla. Choć Superchargery w Polsce są dostępne tylko dla użytkowników Tesli, to z punktu widzenia cen za kilowatogodzinę utrzymuje pozycję lidera we wszystkich segmentach. Na stacjach High Power Charging – HPC (powyżej 150 kW) minimalna stawka wynosi zaledwie 0,80 zł/kWh, a standardowa 1,60 zł/kWh. To oznacza, że kierowcy Tesli mogą naładować swoje pojazdy (w wybranych lokalizacjach, w określonych godzinach) nawet czterokrotnie taniej niż u najdroższych operatorów. Również na stacjach DC do 150 kW Tesla oferuje ceny zaczynające się od 0,90 zł/kWh w godzinach pozaszczytowych.

Operatorzy walczą o pozycję

ChargeIn+ konsekwentnie buduje swoją pozycję jako atrakcyjną alternatywę dla kierowców różnych marek pojazdów. Z cenami 1,69 zł/kWh (minimum), 1,99 zł/kWh (standard) i 2,49 zł/kWh (maksymalnie) na stacjach DC oraz analogicznymi 1,79-1,99-2,69 zł/kWh na HPC, firma plasuje się w czołówce najtańszych uniwersalnych operatorów.

Ekoen z kolei utrzymuje strategię wykorzystywania dynamicznych cen energii, oferując w sprzyjających warunkach ładowanie od 1,49 zł/kWh za ładowanie na swoich stacjach. Enefit kontynuuje swoją konkurencyjną politykę z cenami 2,00 zł/kWh na DC i 2,10 zł/kWh na HPC w taryfie standardowej.

Segment premium z cenami powyżej 3 zł/kWh

Na przeciwległym krańcu cenowego rankingu znajdują się operatorzy jak IONITY (do 3,50 zł/kWh bez abonamentu) czy Shell Recharge (3,29-3,59 zł/kWh). Różnica polega jednak na tym, że pierwszy operator oferuje atrakcyjne pakiety abonamentowe, czego nie można powiedzieć o Shellu.

Ładowanie AC – nowe promocje

W segmencie ładowania wolnego (AC) różnice są mniejsze, ale wciąż znaczące. ORLEN Charge oferuje promocyjną stawkę 1,46 zł/kWh, podczas gdy PowerDot pobiera 2,48 zł/kWh. Większość operatorów plasuje się w przedziale 1,79-1,99 zł/kWh. MOYA Energia po raz pierwszy uruchomiła również wybrane punkty AC na swoich stacjach DC. Operator wprowadził w związku z tym promocję na ładowanie AC w nocy, dzięki czemu stawka za ładowanie w godzinach 22:00-8:00 wynosi 0,99-1,69 zł/kWh (w zależności od lokalizacji), a pomiędzy 8:00 a 22:00 zapłacimy 1,79-1,99 zł/kWh.

„Październikowe zestawienie pokazuje wyraźną polaryzację rynku. Z jednej strony mamy Teslę, która dzięki kontroli całego łańcucha wartości – od produkcji aut po infrastrukturę – może utrzymywać stawki na poziomie 0,80-1,60 zł/kWh dla swoich użytkowników. Z drugiej strony rynkowi operatorzy muszą balansować między konkurencyjnością cenową a rentownością inwestycji. Ciekawe, że coraz więcej firm stawia na promocje czasowe i dynamiczne ceny – to sygnał, że rynek uczy się zarządzać popytem. Dla użytkowników oznacza to jedno: elastyczność w planowaniu podróży może przełożyć się na realne oszczędności rzędu 40-50% na jednym ładowaniu” – komentuje Łukasz Lewandowski, CEO EV Klub Polska.

Różnica 337% między najtańszą a najdroższą opcją ładowania ultraszybkiego to już nie jest anomalia rynkowa – tylko potwierdzenie znacznych różnic w strategii operatorów. Problem polega na tym, że kierowcy często nie mają narzędzi, by świadomie dokonać wyboru przed wyjazdem w trasę. Aplikacje planowania tras pokazują lokalizacje stacji, ale rzadko wskazują aktualne ceny uwzględniające pory dnia czy promocje. Efekt? Kierowca podjeżdża pod stację i dopiero wtedy dowiaduje się, że kilowatogodzina kosztuje 3,50 zł zamiast spodziewanych 2 zł. Branża potrzebuje przekazywania cen w czasie rzeczywistym – to byłby game changer dla całego ekosystemu” – wskazuje Maciej Gis, Kierownik Kampanii elektromobilni.pl.

Ranking cen ładowania, przygotowany przez Fundację EV Klub Polska oraz portal użytkowników samochodów elektrycznych elektromobilni.pl, aktualizowany jest cyklicznie co miesiąc. Ranking publikowany jest na stronach evklub.pl, elektromobilni.pl, w aplikacji EV Klub Polska oraz na profilach mediów społecznościowych.

W październikowym rankingu uwzględniono stawki następujących operatorów: Tesla Supercharger, ChargeIn+, Ekoen, Enefit, ORLEN Charge, Polenergia eMobility, Eleport, Budimex Mobility, Tauron, Horyzont EV, MOYA energia, power dot, Greenway Polska, Shell Recharge, NOXO, IONITY, Lidl.

Więcej informacji: www.EVklub.pl oraz elektromobilni.pl

Od 48 do 215 złotych za 60 kWh. Ile naprawdę kosztuje naładowanie elektryka w październiku? - EVKP EPL Ranking Cen Ladowania 2025 10 1