Artykuł opublikowany w:

Home Magazyn Bezpieczeństwo przeciwpożarowe pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych

Seminarium

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych

Seminarium

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych

Udział w seminarium wzięli branżowi eksperci, jak również przedstawiciele służb, sektora bateryjnego i przemysłu motoryzacyjnego
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Wraz z rozwojem rynku pojazdów elektrycznych temat ochrony przeciwpożarowej nabiera coraz większego znaczenia. PSPA realizuje w tym obszarze wiele projektów. Jednym z nich jest organizacja seminarium na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych. Zachęcamy do oglądania!

Z danych amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) wynika, że elektrolity stosowane w akumulatorach litowo-jonowych stwarzają mniejsze lub porównywalne ryzyko zapłonu względem paliw konwencjonalnych. Zdaniem NHTSA, trzema najbezpieczniejszymi samochodami na świecie są pojazdy elektryczne.

AutoInsurance EZ przeanalizował dane z firm ubezpieczeniowych przetwarzane przez amerykańską Narodową Agencję Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). Według niego, na każde 100 tys. sprzedanych samochodów przypada aż 3475 HEV, które spłonęły w zeszłym roku. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi lub diesla było to 1530, a samochodów elektrycznych zaledwie 25 sztuk.

W 2021 r. w Polsce doszło do prawie 8 tys. pożarów samochodów osobowych. Żaden z tych przypadków nie dotyczył pojazdu elektrycznego. Mimo to, w przestrzeni publicznej wciąż krąży wiele mitów na temat bezpieczeństwa eksploatacji samochodów zeroemisyjnych oraz stacji ładowania.

Ta kwestia nabierze jeszcze większego znaczenia wraz z rozwojem rynku e-mobility w Polsce. Prognozy PSPA zakładają, że do 2025 r. łączna liczba samochodów z napędem elektrycznych jeżdżących po polskich drogach przekroczy 430 tys. sztuk. 

Mając na względzie potrzebę zainicjowania merytorycznej dyskusji dotyczącej bezpieczeństwa przeciwpożarowego pojazdów elektrycznych, stacji oraz punktów ładowania, PSPA realizuje wiele aktywności w tym obszarze.

Przeczytaj o współpracy PSPA z Komendą Główną Państwowej Straży Pożarnej

Dowiedz się o współpracy PSPA z Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego – PIB

Całe seminarium jest tutaj (4 godz. 40 min). Zachęcamy do oglądania!

Na skróty:

00:00 Rozpoczęcie

01:05 Intro

11:00 Wprowadzenie

18:55 Przedstawienie partnerów

21:30 Prezentacja Polish EV Outlook

Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA, Wiceprezydent AVERE

23:35 Opis raportu

Maria Majewska, New Mobility Manager PSPA

43:20 Przerwa

59:30 Prezentacja: Zabezpieczenia przeciwpożarowe na poziomie ogniw litowo-jonowych

dr Wojciech Mrozik, Faraday Institution Senior Research Fellow Newcastle University, Wielka Brytania

1:24:10 Prezentacja: Zabezpieczenia przeciwpożarowe na poziomie pojazdów

Andrzej Gemra, Ekspert ds. Public Affaires & Elektromobilności, Dyrekcja Komunikacji, Renault Polska

1:53:19 Prezentacja: Zabezpieczenia przeciwpożarowe na poziomie akumulatorów litowo-jonowych

Maciej Kwiatkowski, Zastępca CTO ds. Technicznych, Impact Clean Power Technology

2:24:12 Przerwa

2:44:40 Prezentacja: Wymagania w zakresie ochrony przeciwpożarowej stacji ładowania

Jarosław Kozłyk, Starszy specjalista ds. rozwoju elektromobilności, Departament Techniki Urząd Dozoru Technicznego

3:07:03 Prezentacja: Systemy zapobiegający doszczętnemu spaleniu się pojazdu w przypadku wystąpienia awarii akumulatora trakcyjnego

Robert Gurgul, Sales Engineer – AVL Software and Functions GmbH Sp. z o. o. – Oddział w Polsce

3:31:03 Debata

4:40:04 Podsumowanie

Narzędzia
i kalkulatory