Bazowy e-tron GT wyceniony u naszych sąsiadów

Audi e-tron GT to najszybszy model marki z Ingolstadt. Jest technicznym „bliźniakiem” Porsche Taycana, choć nie brakuje opinii, że szeroki tył Audi wygląda lepiej. Niska, długa sylwetka, świetna aerodynamika, agresywne detale – e-tron GT z pewnością robi wrażenie.

Co ważne, to auto nie tylko wygląda na szybkie, ale i rzeczywiście takie jest. Już bazowa wersja o nazwie S e-tron GT dostępna w polskim cenniku osiąga 680 KM. Rozwija 100 km/h w 3,4 s od startu i maksymalnie może jechać z prędkością 245 km/h.

Jego zasięg w cyklu mieszanym to 565-609 km. Pojemność akumulatora wynosi 105 kWh brutto (97 kWh netto), a maksymalna moc ładowania sięga 320 kW (auto korzysta z architektury 800V). Taki samochód w wersji Launch Edition kosztuje od 559 000 zł.

W gamie jest jeszcze mocniejsza odmiana RS e-tron GT. Ma 858 KM i osiąga 100 km/h w 2,8 s (cena od 699 900 zł). Z kolei topowe Audi RS e-tron GT Performance (cena od 768 100 zł) rozwija aż 924 KM i osiąga 100 km/h w 2,5 s.

Nowa, bazowa wersja

Niemieckie media donoszą obecnie o debiucie wersji z drugiego końca cennika – czyli najtańszej i najsłabszej. To Audi e-tron GT quattro, bez liter „S” czy „RS” z przodu. Osiąga 503 KM, a chwilowo, w trybie Launch Control, moc auta sięga 585 KM.

Taka sama, jak w innych wersjach pojemność brutto baterii 105 kWh (97 kWh netto) pozwala na uzyskanie zasięgu do 622 kilometrów zgodnie ze standardem WLTP. Podawane przez producenta zużycie energii wynosi 19,3-17,8 kWh/100 km.

Podstawowy model także może ładować się z mocą do 320 kW. Oznacza to, że można naładować go na 285 km w 10 minut. Fabryczny planer trasy e-trona automatycznie zapewnia wstępne kondycjonowanie baterii, a tym samym najlepszą możliwą wydajność ładowania. Współczynnik oporu powietrza to zaledwie Cx=0,24.

Bazowy e-tron GT wyceniony u naszych sąsiadów - A250595 large b
Fot. Audi

Tak jak inne wersje, także i bazowa ma bagażnik o pojemności do 405 litrów. Dodatkowo, z przodu znajduje się schowek o pojemności 77 litrów. Seryjny jest napęd quattro. Bazowe Audi e-tron GT quattro waży około 30 kilogramów mniej niż model S, co sprzyja dynamice i wydajności.

Nowy e-tron GT quattro jest – tak jak inne – budowany w fabryce w Böllinger Höfen w Neckarsulm.

Cena w Niemczech

Bazowe auto niemieckiej marki premium wyceniono u naszych sąsiadów od niemal 109 tys. euro. W przeliczeniu na złotówki to 462 805 zł. Droższa wersja S jest tam wyceniona na 126 000 euro (535 500 zł).

W Polsce nowej wersji w cenniku jeszcze nie ma, jej pojawienie się jest jednak zapewne kwestią czasu. Cena wersji S w Polsce wynosi 559 000 zł. Także bazowy e-tron GT będzie zapewne droższy, z kwotą wyjściową na poziomie ok. 500 000 zł.

Audi rywalizuje nie tylko z Porsche Taycanem czy Mercedesem EQE/EQS AMG, ale i z Teslą Model S oraz z modelami marki Nio czy Lucid. Poza tym, coraz mocniej może zagrażać mu auto, które wkrótce trafi do Europy. Mowa o podobnym do Taycana modelu Xiaomi SU7. Będzie tańszy i zapewne co najmniej równie szybki. Czy klientów przekona tradycja marki Audi? Na to w Ingolstadt zapewne mocno liczą.

PMA

REKLAMA