Elektryczny silnik zapewni bezemisyjną jazdę na dystansie 30 km, czyli wystarczającą by dojechać do najbliżej autostrady. Na podstawowy model trzeba będzie wyłożyć na Wyspach 185 tys. GBP, czyli w przeliczeniu ponad jeden milion złotych.
– W proces tworzenia modelu Artura przelaliśmy każdą kroplę wiedzy i doświadczenia McLarena. Nasz nowy samochód hybrydowy zapewnia pełen zestaw cech, z których słyną samochody naszej marki: osiągów, zaangażowania kierowcy i doskonałej dynamiki, a przy tym oferuje dodatkową korzyść – napęd elektryczny. Wprowadzenie na rynek modelu Artura to moment przełomowy – dla firmy, dla naszych klientów, którzy docenią samochód i będą się nim cieszyć, a także dla całego segmentu supersamochodów – powiedział Mike Flewitt, Dyrektor Generalny McLaren Automotive.
W samym sercu napędu modelu Artura umieszczono nowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 2993 cm3. Przy mocy 585 KM – niemal 200 KM w przeliczeniu na litr pojemności – i 585 Nm momentu obrotowego, aluminiowy silnik z systemem suchej miski olejowej jest kompaktowy i ultralekki. Przy masie zaledwie 160 kg jest o 50 kg lżejszy i wyraźnie mniejszy od silnika McLaren V8.
Z nowym silnikiem V6 współpracuje kompaktowy elektryczny silnik tarczowy, umieszczony w obudowie przekładni silnika. Mniejszy i o większej gęstości mocy niż konwencjonalny elektryczny silnik radialny, jest w stanie wygenerować 95 KM i 225 Nm przy gęstości w przeliczeniu na kg o 33% wyższej, niż układ zaprojektowany dla modelu McLaren P1. Artura osiąga prędkość 100km/h w 3,0 sekundy, 200km/h w 8,3 sekundy i 300km/h w 21,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 330km/h.
Silnik elektryczny jest zasilany baterią akumulatorową składającą się z pięciu modułów litowo-jonowych – źródła 7,4 kWh energii użytkowej, zapewniającej zasięg do 30 km jazdy przy zasilaniu wyłącznie prądem. Bateria akumulatorowa jest chłodzona czynnikami chłodzącymi; układ zasilania – w tym jednostkę dystrybucji mocy, przenoszącą moc z akumulatora z tylnej części samochodu – zamocowano na podłożu z konstrukcyjnych włókien węglowych. Cały układ zasilania połączono na stałe z konstrukcją samochodu z myślą o optymalizacji sztywności konstrukcji, rozłożenia masy i zabezpieczeń przeciwzderzeniowych.
Model Artura zaprojektowano jako hybrydę plug-in, czyli z pełną opcją zasilania z sieci. 80% naładowania baterii można osiągnąć zaledwie po 2,5 godz. ładowania z wykorzystaniem standardowego kabla zasilającego do pojazdów elektrycznych (EVSE). Baterie mogą również pobierać energię z silnika spalinowego w czasie jazdy, przy czym tryb ich ładowania jest uzależniony od wybranego trybu jazdy.
– Od pierwszego dnia proces projektowania i tworzenia rozwiązań inżynieryjnych dla modelu Artura wiązał się z wyzwaniami dla nas wszystkich: stawialiśmy na innowacyjność, starając się osiągnąć wszystko, co musi reprezentować sobą supersamochód nowej generacji – nowa wysokowydajna hybryda McLaren. W każdym calu nowy model Artura; monokok z karbonu, układ elektryczny, karoseria i wnętrze to całkowicie nowe rozwiązania. To samo dotyczy silnika V6, skrzyni biegów – ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, również stanowiącym nowość w branży – oraz koncepcji tylnego zawieszenia i pierwszego elektronicznego mechanizmu różnicowego w naszej historii – powiedział Geoff Grose, Główny Inżynier, McLaren Artura
McLaren Artura to pierwszy model McLarena zaprojektowany w oparciu o nową karbonową konstrukcję (McLaren Carbon Lightweight Architecture – MCLA). Opracowana i wyprodukowana w Centrum Technologii Kompozytowej (McLaren Composites Technology Centre – MCTC) w regionie Sheffield, MCLA wyznacza nowe standardy dla zaawansowanej konstrukcji podwozi – autorskiego rozwiązania McLarena. Zoptymalizowane dla potrzeb stosowania przy wysokowydajnych hybrydach, obejmuje ono dedykowaną przestrzeń dla baterii akumulatorowej i wprowadza przełomową, ethernetową architekturę układu elektrycznego, wraz z elektrycznie zasilanym układem ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (eHVAC).
Na model Artura można już składać zamówienia w salonach McLarena. Na macierzystym rynku brytyjskim ceny modelu Artura w wersji standardowej zaczynają się od 185 500 GBP. Dostępne są trzy dodatkowe wersje: Performance, TechLux i Vision.
Na każdy model McLaren Artura udzielane są standardowe gwarancje: 5 lat na samochód, 6 lat na akumulator i 10 lat na karoserię.