Home Pojazdy Autobusy Mercedes-Benz Architektura pojazdów elektrycznych VAN.EA pojawi się za trzy lata

Plany Mercedes-Benz Vans

Architektura pojazdów elektrycznych VAN.EA pojawi się za trzy lata

Plany Mercedes-Benz Vans

Architektura pojazdów elektrycznych VAN.EA pojawi się za trzy lata

Celem Mercedes-Benz Vans jest ponad 50% udziału BEV do 2030 r
Fot. Mercedes-Benz Vans
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Niemiecki producent zapowiada, że począwszy od 2026 r. wszystkie nowo opracowane średnie i duże samochody dostawcze będą budowane na bazie VAN.EA. Trzy moduły pozwolą na wyprodukowanie zarówno prywatnych luksusowych vanów, jak i samochodów dostawczych premium. Oddział Mercedesa dąży do tego, by do 2026 r. samochody elektryczne stanowiły do 20%, a do 2030 r. ponad 50% produkcji. Producent zapowiada, że w Stanach Zjednoczonych i Chinach zostaną wprowadzone luksusowe prywatne elektryczne vany średniej wielkości. Od 2026 roku wszystkie średnie i duże samochody dostawcze oparte na nowej modułowej architekturze będą wyłącznie elektryczne.

Jedna architektura VAN.EA pozwoli Mercedesowi uprościć specjalnie zaprojektowaną ofertę pojazdów elektrycznych. Planowane jest zmniejszenie liczby wariantów w portfolio o ponad 50% w porównaniu z obecnie dostępnymi wersjami samochodów dostawczych z napędem spalinowym (ICE).

Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans powiedział: „Od 2026 roku wprowadzimy naszą specjalnie opracowaną architekturę pojazdów elektrycznych VAN.EA. Dzięki niej możemy skonsolidować nasze średnie i duże samochody dostawcze w jednej architekturze i znacznie uprościć nasze portfolio produktów”.

Elektryczne trzy moduły VAN.EA

Moduł przedni składa się z elektrycznego układu napędowego i przedniej osi. Moduł ten jest taki sam we wszystkich wariantach VAN.EA, dzięki zoptymalizowanej strategii części wspólnych. Istotne dla klienta rozróżnienie odbywa się w dwóch pozostałych modułach.

Moduł środkowy wyznacza długość pojazdu. Tutaj znajduje się znormalizowana obudowa baterii. Wewnątrz obudowy zainstalowane są akumulatory wysokonapięciowe o różnych pojemnościach.

Moduł tylny będzie dostępny w dwóch wersjach: z silnikiem elektrycznym dla wersji VAN.EA z napędem na wszystkie koła oraz bez silnika elektrycznego dla wersji z napędem na przednie koła.

Trzy moduły pojawią się za trzy lata

VAN.EA jest opracowywana od podstaw jako specjalnie skonstruowany pojazd elektryczny, w pełni wykorzystujący zalety nowej technologii. Nasz cel ponad 50% udziału BEV do 2030 r. – dodał Andreas Zygan, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Vans.

Elektryczne vany dla kurierów i podróżników

Europa jest dziś najsilniejszym rynkiem z 60% udziału w całkowitej sprzedaży na całym świecie. Mercedes chce jeszcze umocnić swoją pozycję na Starym Kontynencie, widząc jednocześnie znaczny potencjał wzrostu w przypadku dużych samochodów dostawczych klasy premium w Stanach Zjednoczonych, a w Chinach w segmencie luksusowych prywatnych vanów. W Stanach Zjednoczonych Mercedes-Benz Vans po raz pierwszy zaoferuje także prywatnego luksusowego vana średniej wielkości.

Firma zapowiada, że rozszerzy też gamę fabrycznych pojazdów turystycznych o nową linię modeli w pełni elektrycznych samochodów kempingowych oraz po raz pierwszy zamierza zaoferować fabryczną wersję VAN.EA dla sektora kurierskiego.

Producent sprzedał ponad 40 000 elektrycznych vanów. W 2022 roku Mercedes-Benz Vans osiągnął ponad 20% udziału w europejskim rynku dużych i średnich samochodów dostawczych.

Źródło: Mercedes-Benz Vans
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory