Home Pojazdy Dostawcze Volkswagen Aerodynamika zwiększy zasięg

Volkswagen ID.7

Aerodynamika zwiększy zasięg

Volkswagen ID.7

Aerodynamika zwiększy zasięg

ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen
Fot. Volkswagen
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Opływowy kształt nadwozia (współczynnik oporu pomiędzy 0,23 i 0,24) nowego elektrycznego Volkswagena ID.7 sprawi, że model będzie charakteryzował się większym zasięgiem. Producent szacuje, że wyniesie on wg cyklu WLTP do 700 km. Rozstaw osi wykorzystywanej we wszystkich modelach rodziny ID. platformy MEB wydłużono w ID.7 do 297 cm, co dało projektantom więcej swobody, przełożyło się także na więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż.

Volkswagen ID.7 zadebiutował na początku stycznia br. w interaktywnym kamuflażu podczas targów CES w Las Vegas. Model zostanie zaprezentowany w pełnej odsłonie w II kwartale br.. Jak twierdzi producent, dzięki aerodynamicznemu nadwoziu udało się zmniejszyć zapotrzebowanie samochodu na energię i wydłużyć zasięg. Według szacunków zasięg ID.7 ma wynieść do 700 km (WLTP).

Większy rozstaw osi

Volkswagen ID.7, podobnie jak inne modele rodziny ID., powstał na bazie modułowej platformy dla samochodów elektrycznych – MEB. Niezbędne było wydłużenie rozstawu osi. W ID.7 mierzy on 297 cm (ID.5 – 277 cm), co dało projektantom znacznie więcej swobody i przełożyło się na dopracowanie nadwozia pod kątem aerodynamicznym. Współczynnik oporu aerodynamicznego w przypadku Volkswagena ID.7 wyniesie pomiędzy 0,23 i 0,24. Dłuższy rozstaw osi to także więcej przestrzeni dla pasażerów i większy bagażnik. W efekcie szacowany zasięg nowego samochodu rodziny ID. będzie mógł wynieść nawet 700 km wg WLTP.

Nadwozie to nie wszystko

Samo nadwozie to oczywiście nie wszystko. W ID.7 zastosowano m.in. wloty powietrza w przedniej części nadwozia, które są połączone ze specjalnie ukształtowanymi kanałami. W efekcie z boków auta powstają swego rodzaju kurtyny powietrzne, które uspokajają przepływ powietrza. Opadający ku tyłowi dach nie tylko dodaje dynamiki sylwetce samochodu, lecz także przekłada się na zmniejszenie współczynnika oporu powietrza.

Bazą platforma MEB

ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen. Dzięki swojej elastyczności umożliwia ona produkcję wielu różnych modeli samochodów elektrycznych, od kompaktowych i przestronnych SUV-ów, aż po rodzinne vany. Akumulator umieszczono w podwoziu, pomiędzy osiami. Między innymi dlatego zmiana rozstawu osi czy kół jest bardzo prosta. Właśnie dlatego możliwe było stworzenie bardzo szerokiej gamy modeli, zbudowanych na jednej platformie. Zaczęło się od ID.3 w 2020 roku, a MEB wykorzystują także ID.4, ID.5, ID.6 (dostępny tylko w Chinach) czy ID. Buzz. ID.7 będzie więc szóstym Volkswagenem w pełni elektrycznej rodziny ID. Obok ID.4 będzie drugim światowym samochodem, opartym na architekturze MEB. Światowa premiera produkcyjnej wersji ID.7 odbędzie się w drugim kwartale 2023 roku. Rynkowy debiut elektrycznego sedana w Chinach i Europie zaplanowano jeszcze na ten rok. W Ameryce Północnej auto zadebiutuje w 2024 roku.

Źródło: Volkswagen
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory