Home Pojazdy Osobowe Renault A290 z polskimi cenami. Ile kosztuje elektryczny hot hatch?

Alpine

A290 z polskimi cenami. Ile kosztuje elektryczny hot hatch?

Alpine

A290 z polskimi cenami. Ile kosztuje elektryczny hot hatch?

Za model Alpine A290 z edycji premierowej trzeba zapłacić 200 tys. zł brutto
Fot. Renault
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Alpine A290 to sportowa wariacja na temat Renault 5 E-Tech. O ile cennik Renault startuje z poziomu 120 900 zł, o tyle za Alpine trzeba zapłacić o wiele więcej. Nie bez powodu.

Renault 5 E-Tech to samochód, który ma szanse na podbicie europejskich ulic. O ile w Polsce klienci wolą raczej większe auta elektryczne (Tesla Model Y, VW ID.4 itd.) lub stawiają na naprawdę niską cenę (Dacia Spring, Leapmotor T03), o tyle np. we Francji czy we Włoszech nieduży, stylowy samochód nawiązujący swoją stylistyką do klimatu retro (i do Renault 5 sprzed dekad) może okazać się świetnym pomysłem na zatłoczone ulice miast i miasteczek.

Cennik takiego modelu w Polsce otwiera kwota 120 900 zł. Tyle kosztuje odmiana o mocy 120 KM z akumulatorem 40 kWh netto. Mocniejsza ma 150 KM i 52 kWh. Kosztuje od 142 900 zł.

Koncern Renault ma jednak propozycję także dla tych, którzy oczekują większych mocy i silniejszych wrażeń. To Alpine A290, czyli sportowa wersja 5 E-Tech, różniąca się nie tylko wyglądem (ma m.in. agresywniejsze zderzaki i poszerzenia nadwozia), ale przede wszystkim mocą, zawieszeniem, prowadzeniem i elementami wnętrza i wyposażenia. Właśnie poznaliśmy ceny tego auta.

Alpine A290: dwie wersje do wyboru

Klienci mogą wybrać wersję o mocy 180 KM (moment obrotowy 285 Nm) lub 220 KM (300 Nm). Wolniejsza osiąga 100 km/h w 7,4 s, a szybsza w 6,4 s. Akumulator ma 52 kWh w obydwu przypadkach. Zasięg słabszej wersji: 380 km (w mieście 507 km), mocniejszej: 364 km (480 w mieście).

Podstawowe Alpine A290 oferuje m.in. ekran 10,3” i centralny wyświetlacz (10,1”), a także automatyczną klimatyzację, podgrzewane sportowe fotele, czujniki parkowania i 19-calowe felgi. W gamie jest 5 wersji wyposażenia. Oto ich ceny.

WersjaMoc silnikaCena brutto (PLN)
GT180 KM168 300
GT PERFORMANCE220 KM181 400
GT PREMIUM180 KM181 400
GTS220 KM194 400
GTS PREMIERE EDITION220 KM201 000

Jak widać, różnica w cenie między 150-konnym 5 E-Tech a 180-konnym Alpine to 26 000 zł – czy klienci zechcą tyle zapłacić za bardziej sportowe wrażenia? Możliwe – ale A290 ma też innych rywali. Segment elektrycznych hot hatchy dopiero się rodzi i nie jest zbyt duży. Można jednak wyróżnić kilka aut, które zagrażają A290 – główny rywal to Abarth, ale klienci mogą myśleć też nad Mini.

ModelMocBateriaZasięg WLTPCena katalogowa (PLN)
Abarth 500e155 KM37,8 kWhdo 265 kmod 185 900 zł
Mini Cooper SE184 KM32,6 kWhdo 234 kmod 164 900 zł
Cupra Born231 KM58 kWhdo 420 kmod 204 800 zł

Segment szybkich hatchbacków EV wkrótce ma się rozrosnąć m.in. o propozycję Volkswagena. Niewykluczone, że należy spodziewać się także szybkiego, elektrycznego Peugeota GTI. Czy Alpine ma szanse na sukces? Na tle Abartha 500e i Mini wyróżnia się praktycznością (ma o jedną parę drzwi więcej), a Cupra Born nie jest tak stylowa. To jednak i tak niszowy segment. Renault 5 E-Tech zapewne zrobi większą karierę.

PMA

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory