Technologia wodorowa

BMW: Seryjna produkcja ogniw paliwowych ruszy w 2028 roku

W Steyr oprócz silników elektrycznych, wysokoprężnych i spalinowych za trzy lata będą produkowane również napędy wodorowe
Źródło zdjęcia: BMW

– Pierwsze prototypy systemu ogniw paliwowych już powstają w Monachium i Steyr
– Zakład Steyr ruszy z produkcją trzeciej generacji systemów ogniw paliwowych w 2028 roku
– Austriacka fabryka będzie produkowała docelowo: silniki elektryczne, wysokoprężne, spalinowe oraz systemy ogniw
– Za dostarczenie komponentów do układu napędowego odpowiada Centrum technologiczne w Landshut

BMW: Ogniwa seryjne za trzy lata

Zakład BMW w Steyr przygotowuje się do produkcji seryjnej systemów ogniw paliwowych – poinformował bawarski koncern. Od 2028 roku w Steyr produkowana będzie trzecia generacja napędu wodorowego BMW.  Obecnie trwa budowa nowych stanowisk testowych i linii produkcyjnych oraz dostosowywanie budynków w celu integracji i ciągłej optymalizacji nowej technologii napędu. Własne jednostki kompetencyjne koncernu w Monachium i Steyr budują już pierwsze prototypy.

Prototypy z Landshut

Centrum technologiczne w Landshut dostarcza kolejne komponenty do układu napędowego. Pod koniec maja 2026 r. rozpocznie się tam budowa nowych linii produkcyjnych wytwarzających seryjne sterowniki BMW Energy Master do pojazdów napędzanych wodorem.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

BMW Energy Master steruje zasilaniem elektrycznym pojazdu – od 400 V do 800 V. Pełni również funkcję interfejsu dla danych z akumulatora wysokonapięciowego. Pierwsze prototypy przystosowanego do pracy z napędem wodorowym wspomnianego sterownika, będą produkowane już od połowy 2026 roku w oddalonych o kilka kilometrów zakładach BMW Group w Dingolfing. Wyprodukowano tam już prototypy BMW Energy Master do pojazdów Neue Klasse.

Rozwój innowacji w Europie

Wprowadzenie na rynek pierwszego seryjnego modelu BMW z napędem wodorowym w 2028 roku pozwoli nam rozszerzyć naszą otwartą technologicznie rodzinę produktów o kolejny wydajny, wysoce efektywny i bezemisyjny pojazd. Wybierając lokalizację w Steyr, wyraźnie stawiamy na rozwój innowacji w Europie – powiedział Joachim Post, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

Ulepszenia w trzeciej generacji technologii ogniw paliwowych mają na celu zwiększenie zasięgu i mocy przy zmniejszonym zużyciu energii, co stanowi znaczną poprawę w porównaniu z drugą generacją.

PM

.

REKLAMA