BMW: Ogniwa seryjne za trzy lata
Zakład BMW w Steyr przygotowuje się do produkcji seryjnej systemów ogniw paliwowych – poinformował bawarski koncern. Od 2028 roku w Steyr produkowana będzie trzecia generacja napędu wodorowego BMW. Obecnie trwa budowa nowych stanowisk testowych i linii produkcyjnych oraz dostosowywanie budynków w celu integracji i ciągłej optymalizacji nowej technologii napędu. Własne jednostki kompetencyjne koncernu w Monachium i Steyr budują już pierwsze prototypy.

Prototypy z Landshut
Centrum technologiczne w Landshut dostarcza kolejne komponenty do układu napędowego. Pod koniec maja 2026 r. rozpocznie się tam budowa nowych linii produkcyjnych wytwarzających seryjne sterowniki BMW Energy Master do pojazdów napędzanych wodorem.
BMW Energy Master steruje zasilaniem elektrycznym pojazdu – od 400 V do 800 V. Pełni również funkcję interfejsu dla danych z akumulatora wysokonapięciowego. Pierwsze prototypy przystosowanego do pracy z napędem wodorowym wspomnianego sterownika, będą produkowane już od połowy 2026 roku w oddalonych o kilka kilometrów zakładach BMW Group w Dingolfing. Wyprodukowano tam już prototypy BMW Energy Master do pojazdów Neue Klasse.
Rozwój innowacji w Europie
– Wprowadzenie na rynek pierwszego seryjnego modelu BMW z napędem wodorowym w 2028 roku pozwoli nam rozszerzyć naszą otwartą technologicznie rodzinę produktów o kolejny wydajny, wysoce efektywny i bezemisyjny pojazd. Wybierając lokalizację w Steyr, wyraźnie stawiamy na rozwój innowacji w Europie – powiedział Joachim Post, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

Ulepszenia w trzeciej generacji technologii ogniw paliwowych mają na celu zwiększenie zasięgu i mocy przy zmniejszonym zużyciu energii, co stanowi znaczną poprawę w porównaniu z drugą generacją.
PM
.

