Podpisany kontrakt jest kolejnym etapem współpracy Solarisa z Nobiną – największym operatorem transportu publicznego w krajach nordyckich – podkreślono w komunikacie. 180 autobusów Solaris Urbino electric trafi na ulice Malmö w latach 2026–2027. Pojazdy w Malmö ( trzecie co do wielkości miasto w Szwecji), będą obsługiwać ruch miejski i podmiejski.
Silna pozycja
Producent z Bolechowa (wchodzi w skład hiszpańskiej Grupy CAF – przyp. red.) zbudował w Malmö przez ostatnie lata silną pozycję, dostarczając m.in. 12-metrowe trolejbusy, oraz 15- i 18-metrowe autobusy elektryczne. To jedyne miasto w Szwecji, w którym w regularnym ruchu miejskim eksploatowane są 24-metrowe autobusy dwuprzegubowe.

Różne potrzeby operacyjne
Obecne zamówienie obejmuje 78 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric z bateriami o pojemności 600 kWh, 36 Solarisów Urbino 24 electric z bateriami 700 kWh, 65 niskowejściowych Urbino 15 LE electric z bateriami 500 kWh oraz jeden Solaris Urbino 12 electric z bateriami o łącznej pojemności 400 kWh. Tak szeroki zakres długości i konfiguracji autobusów pozwoli na optymalne dopasowanie floty do różnorodnych potrzeb operacyjnych miasta i jego okolic – zaznacza Solaris.

W ubiegłych latach Solaris przekazał operatorowi Nobinie m.in. 55 autobusów elektrycznych do obsługi linii regionalnych w Sztokholmie oraz 28 pojazdów dla Nobiny Skåne. Na początku 2025 roku przewoźnik zamówił także 89 sztuk Urbino 15 LE electric.
Ponad 20 lat na szwedzkim rynku
Solaris obecny jest na szwedzkim rynku od 2003 roku i przekazał tam już ponad 850 autobusów, z czego ponad 200 dostarczonych w ostatnich latach to pojazdy zeroemisyjne. Zamówienie dla Malmö to nie tylko kolejny ważny krok w realizacji ambitnych celów klimatycznych regionu, ale także potwierdzenie rosnącej roli Solarisa w transformacji europejskiego transportu publicznego w kierunku zeroemisyjności.
Solaris

