O dwa SUVy więcej

Xpeng prezentuje ceny modeli G6 i G9. Start poniżej 200 tysięcy złotych

Mocniej odświeżono G6. Modyfikacje objęły głównie wygląd
Źródło zdjęcia: Xpeng

– Chińska marka Xpeng wyceniła na rynku polskim dwa auta, które mają walczyć o klientów m.in. z Teslą
– Jakie to modele? G6 i G9
– Ceny? Konkurencyjnie

Xpeng to marka, której dystrybucją w Polsce zajmuje się firma Inchape, kojarzona dotąd głównie z BMW i Mini. Chiński producent niedawno odświeżył swoją gamę modelową. Przypomnijmy:

-model G6 to SUV coupe

-dostępny w odmianach RWD lub AWD

-akumulatory: 68,5 kWh lub 80,8 kWh brutto

-model G9 to flagowy SUV

-akumulator 80,3 kWh lub 94,6 kWh brutto

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Tak opisywaliśmy zmiany w tych modelach firmy. „Marka właśnie zaprezentowała G6 i G9 po zmianach na rok 2025. Mocniej odświeżono G6. Modyfikacje objęły głównie wygląd (przeprojektowane reflektory, zderzaki i nowy pas świetlny LED „Starlight Wing” w G6, nowy lakier w G9). Zmieniono także wnętrze: kabina G6 została przeprojektowana, a nowa koncepcja oświetlenia Super Star-Ring obejmuje aż 60% wnętrza.

Deska rozdzielcza zyskała także nowe warianty kolorystyczne. W G9 pojawiły się nowe, luksusowe opcje wyposażenia”. Poza tym m.in. przyspieszono ładowanie. Nowe Xpengi nie będą produkowane w Chinach, a w austriackim Grazu. Produkcja ruszyła jeszcze w sierpniu, dealerzy już zbierają zamówienia.

Xpeng: ceny w Polsce

Oto najnowszy, opublikowany właśnie przez markę cennik wspomnianych, dwóch modeli.

Ceny i dane: Xpeng G6 (2025)

WersjaMocZasięg WLTP0–100 km/hCena (PLN)
RWD AIR Standard Range252 KM480 km6,9 s194 900 zł
RWD Long Range Pro296 KM535 km6,7 s223 900 zł
AWD Performance Pro487 KM510 km4,1 s247 900 zł

Wyposażenie standardowe (wszystkie wersje)

  • Design i nadwozie: LED-y (mijania i drogowe), klamki zlicowane z karoserią, panoramiczny dach przeszklony, lusterka elektrycznie składane i podgrzewane, czujnik deszczu.
  • Wnętrze: kierownica z przyciskami dotykowymi, tapicerka ze skóry ekologicznej, podgrzewane i wentylowane fotele przednie (12-kierunkowa regulacja kierowcy, 10-kierunkowa pasażera), oświetlenie ambientowe 256 barw.
  • Technologia: 15,6” centralny ekran, 10,25” cyfrowe zegary, Apple CarPlay i Android Auto, 18 głośników (960W, system Xopera 2.0), asystent głosowy „Hey Xpeng”, ładowanie bezprzewodowe 50W x2.
  • Bezpieczeństwo: 7 poduszek powietrznych, systemy AEB, LKA, BSD, RCW, monitorowanie stanu kierowcy, wideorejestrator kolizji, ISOFIX, AutoHold.
  • Ładowanie: 11 kW AC, do 382–451 kW DC, ładowanie 10–80% w 12 minut, technologia V2L (zasilanie z auta).

Opcje

OpcjaCenaRWD AIRRWD Long RangeAWD Performance
Obręcze 20-calowe4 900 zł
Obręcze 20” Black Edition + czarne detale6 900 zł
Opony Michelin (z 20”)w cenie
Lakier metalizowany (Midnight Black, Stellar Purple, Graphite Gray, Silver Frost)5 800 zł
Hak holowniczy elektryczny (1 500 kg z hamulcem, 750 kg bez)4 300 zł

● = standard | ○ = opcja | – = niedostępne

Wymiary i praktyczność

ParametrWartość
Długość4 758 mm
Szerokość1 920 mm
Wysokość1 650 mm
Rozstaw osi2 890 mm
Bagażnik tylny571 l (1374 l po złożeniu)
Frunk (przedni)75 l
Masa własna2065–2240 kg (w zależności od wersji)
DMC2535–2690 kg
Ładowność450–470 kg

Ceny i dane: Xpeng G9 (2025)

WersjaMocZasięg WLTP0–100 km/hCena (PLN)
RWD Standard Range351 KM502 km6,6 s252 900 zł
RWD Long Range Pro351 KM585 km6,4 s269 900 zł
AWD Performance575 KM540 km4,2 s315 900 zł

Wyposażenie standardowe (wszystkie wersje)

  • Design i nadwozie: LED-y, drzwi bezramkowe z miękkim domykaniem (Soft-Close), relingi dachowe, aktywna żaluzja chłodnicy, panoramiczny dach szklany (86% izolacji termicznej, 99% ochrony UV), elektryczna klapa bagażnika.
  • Wnętrze: tapicerka Letherette, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień, podgrzewane tylne siedzenia, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna z pompą ciepła, system oczyszczania powietrza XfreeBreath®.
  • Technologia: system Xmart OS (chip Qualcomm Snapdragon 8295), 10,25” cyfrowe zegary, dwa ekrany 14,96” (centralny i dla pasażera), Apple CarPlay, Android Auto, aktualizacje OTA, asystent głosowy „Hey Xpeng”.
  • Audio: system nagłośnienia Xpeng (8 głośników) – w opcji Dynaudio Xopera Dolby Atmos 2250 W.
  • Ładowanie i technika: 11 kW AC, do 525 kW DC (10–80% w 12 minut), V2L (gniazdo 6 kW AC 230V), bateria 80,3 lub 94,6 kWh brutto (zależnie od wersji).
  • Bezpieczeństwo: 7 poduszek powietrznych, ESP, ISOFIX, system AVAS, TPMS, system połączeń alarmowych eCall.

Opcje

OpcjaCenaRWD Standard RangeRWD Long RangeAWD Performance
Pakiet Premium Comfort & Audio (skóra Nappa, masaż, wentylowane tylne fotele, system Dynaudio 2250W)16 900 zł
Hak holowniczy elektryczny (1500 kg z hamulcem)5 200 zł
Obręcze 21″5 900 zł● (w standardzie)
Black Edition (czarne detale, pomarańczowe zaciski)8 900 zł

● = standard | ○ = opcja | – = niedostępne

Wymiary i praktyczność

ParametrWartość
Długość4 891 mm
Szerokość1 937 mm
Wysokość1 680 mm (AWD: 1670 mm)
Rozstaw osi2 998 mm
Bagażnik tylny660 l (1576 l po złożeniu)
Frunk (przedni)71 l
Masa własna2210–2420 kg
DMC2730–2910 kg
Ładowność515–520 kg

Xpeng prezentuje ceny modeli G6 i G9. Start poniżej 200 tysięcy złotych - xpeng 3
Auta Xpeng posadowione są na platformie SEPA 2.0

Konkurencja

Xpeng G6 konkuruje m.in. z Tesla Model Y, Hyundaiem Ioniqiem 5 czy z Volkswagenem ID.4 Pro i Skodą Enyaq. Xpeng G9 rywalizuje np. z BMW iX czy z Mercedesem EQE SUV, a także z Audi Q6 e-tron. Ceny chińskich modeli są konkurencyjne, a biorąc pod uwagę dopłaty („łapią się” na nie obydwa modele, choć G9 nie w każdej wersji, limit: 225 000 zł netto, czyli 276 750 zł brutto), można uznać je wręcz za niskie. Czy Xpeng zamiesza na rynku? Są na to duże szanse.

Fot. Mat. prasowe

REKLAMA