Xpeng to marka, której dystrybucją w Polsce zajmuje się firma Inchape, kojarzona dotąd głównie z BMW i Mini. Chiński producent niedawno odświeżył swoją gamę modelową. Przypomnijmy:
-model G6 to SUV coupe
-dostępny w odmianach RWD lub AWD
-akumulatory: 68,5 kWh lub 80,8 kWh brutto
-model G9 to flagowy SUV
-akumulator 80,3 kWh lub 94,6 kWh brutto
KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz!
Tak opisywaliśmy zmiany w tych modelach firmy. „Marka właśnie zaprezentowała G6 i G9 po zmianach na rok 2025. Mocniej odświeżono G6. Modyfikacje objęły głównie wygląd (przeprojektowane reflektory, zderzaki i nowy pas świetlny LED „Starlight Wing” w G6, nowy lakier w G9). Zmieniono także wnętrze: kabina G6 została przeprojektowana, a nowa koncepcja oświetlenia Super Star-Ring obejmuje aż 60% wnętrza.

Deska rozdzielcza zyskała także nowe warianty kolorystyczne. W G9 pojawiły się nowe, luksusowe opcje wyposażenia”. Poza tym m.in. przyspieszono ładowanie. Nowe Xpengi nie będą produkowane w Chinach, a w austriackim Grazu. Produkcja ruszyła jeszcze w sierpniu, dealerzy już zbierają zamówienia.

Xpeng: ceny w Polsce
Oto najnowszy, opublikowany właśnie przez markę cennik wspomnianych, dwóch modeli.
Ceny i dane: Xpeng G6 (2025)
| Wersja | Moc | Zasięg WLTP | 0–100 km/h | Cena (PLN) |
| RWD AIR Standard Range | 252 KM | 480 km | 6,9 s | 194 900 zł |
| RWD Long Range Pro | 296 KM | 535 km | 6,7 s | 223 900 zł |
| AWD Performance Pro | 487 KM | 510 km | 4,1 s | 247 900 zł |
Wyposażenie standardowe (wszystkie wersje)
- Design i nadwozie: LED-y (mijania i drogowe), klamki zlicowane z karoserią, panoramiczny dach przeszklony, lusterka elektrycznie składane i podgrzewane, czujnik deszczu.
- Wnętrze: kierownica z przyciskami dotykowymi, tapicerka ze skóry ekologicznej, podgrzewane i wentylowane fotele przednie (12-kierunkowa regulacja kierowcy, 10-kierunkowa pasażera), oświetlenie ambientowe 256 barw.
- Technologia: 15,6” centralny ekran, 10,25” cyfrowe zegary, Apple CarPlay i Android Auto, 18 głośników (960W, system Xopera 2.0), asystent głosowy „Hey Xpeng”, ładowanie bezprzewodowe 50W x2.
- Bezpieczeństwo: 7 poduszek powietrznych, systemy AEB, LKA, BSD, RCW, monitorowanie stanu kierowcy, wideorejestrator kolizji, ISOFIX, AutoHold.
- Ładowanie: 11 kW AC, do 382–451 kW DC, ładowanie 10–80% w 12 minut, technologia V2L (zasilanie z auta).

Opcje
| Opcja | Cena | RWD AIR | RWD Long Range | AWD Performance |
| Obręcze 20-calowe | 4 900 zł | ○ | ○ | ● |
| Obręcze 20” Black Edition + czarne detale | 6 900 zł | – | – | ○ |
| Opony Michelin (z 20”) | w cenie | ○ | ○ | ● |
| Lakier metalizowany (Midnight Black, Stellar Purple, Graphite Gray, Silver Frost) | 5 800 zł | ○ | ○ | ○ |
| Hak holowniczy elektryczny (1 500 kg z hamulcem, 750 kg bez) | 4 300 zł | ○ | ○ | ○ |
● = standard | ○ = opcja | – = niedostępne
Wymiary i praktyczność
| Parametr | Wartość |
| Długość | 4 758 mm |
| Szerokość | 1 920 mm |
| Wysokość | 1 650 mm |
| Rozstaw osi | 2 890 mm |
| Bagażnik tylny | 571 l (1374 l po złożeniu) |
| Frunk (przedni) | 75 l |
| Masa własna | 2065–2240 kg (w zależności od wersji) |
| DMC | 2535–2690 kg |
| Ładowność | 450–470 kg |
Ceny i dane: Xpeng G9 (2025)
| Wersja | Moc | Zasięg WLTP | 0–100 km/h | Cena (PLN) |
| RWD Standard Range | 351 KM | 502 km | 6,6 s | 252 900 zł |
| RWD Long Range Pro | 351 KM | 585 km | 6,4 s | 269 900 zł |
| AWD Performance | 575 KM | 540 km | 4,2 s | 315 900 zł |
Wyposażenie standardowe (wszystkie wersje)
- Design i nadwozie: LED-y, drzwi bezramkowe z miękkim domykaniem (Soft-Close), relingi dachowe, aktywna żaluzja chłodnicy, panoramiczny dach szklany (86% izolacji termicznej, 99% ochrony UV), elektryczna klapa bagażnika.
- Wnętrze: tapicerka Letherette, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień, podgrzewane tylne siedzenia, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna z pompą ciepła, system oczyszczania powietrza XfreeBreath®.
- Technologia: system Xmart OS (chip Qualcomm Snapdragon 8295), 10,25” cyfrowe zegary, dwa ekrany 14,96” (centralny i dla pasażera), Apple CarPlay, Android Auto, aktualizacje OTA, asystent głosowy „Hey Xpeng”.
- Audio: system nagłośnienia Xpeng (8 głośników) – w opcji Dynaudio Xopera Dolby Atmos 2250 W.
- Ładowanie i technika: 11 kW AC, do 525 kW DC (10–80% w 12 minut), V2L (gniazdo 6 kW AC 230V), bateria 80,3 lub 94,6 kWh brutto (zależnie od wersji).
- Bezpieczeństwo: 7 poduszek powietrznych, ESP, ISOFIX, system AVAS, TPMS, system połączeń alarmowych eCall.
Opcje
| Opcja | Cena | RWD Standard Range | RWD Long Range | AWD Performance |
| Pakiet Premium Comfort & Audio (skóra Nappa, masaż, wentylowane tylne fotele, system Dynaudio 2250W) | 16 900 zł | ○ | ○ | ○ |
| Hak holowniczy elektryczny (1500 kg z hamulcem) | 5 200 zł | ○ | ○ | ○ |
| Obręcze 21″ | 5 900 zł | ○ | ○ | ● (w standardzie) |
| Black Edition (czarne detale, pomarańczowe zaciski) | 8 900 zł | – | – | ○ |
● = standard | ○ = opcja | – = niedostępne
Wymiary i praktyczność
| Parametr | Wartość |
| Długość | 4 891 mm |
| Szerokość | 1 937 mm |
| Wysokość | 1 680 mm (AWD: 1670 mm) |
| Rozstaw osi | 2 998 mm |
| Bagażnik tylny | 660 l (1576 l po złożeniu) |
| Frunk (przedni) | 71 l |
| Masa własna | 2210–2420 kg |
| DMC | 2730–2910 kg |
| Ładowność | 515–520 kg |

Konkurencja
Xpeng G6 konkuruje m.in. z Tesla Model Y, Hyundaiem Ioniqiem 5 czy z Volkswagenem ID.4 Pro i Skodą Enyaq. Xpeng G9 rywalizuje np. z BMW iX czy z Mercedesem EQE SUV, a także z Audi Q6 e-tron. Ceny chińskich modeli są konkurencyjne, a biorąc pod uwagę dopłaty („łapią się” na nie obydwa modele, choć G9 nie w każdej wersji, limit: 225 000 zł netto, czyli 276 750 zł brutto), można uznać je wręcz za niskie. Czy Xpeng zamiesza na rynku? Są na to duże szanse.
Fot. Mat. prasowe

