Dekarbonizacja eHDV

Holcim i GreenWay nawiązały strategiczną współpracę

GreenWay odpowiada za dostarczenie pełnego zakresu rozwiązań biznesowych dla infrastruktury ładowania
Źródło zdjęcia: GreenWay

– Holcim – czołowy producent materiałów budowlanych w Europie, nawiązał współpracę z GreenWay
– Cel?  Realizacja jednego z największych projektów elektryfikacji ciężkiego transportu (eHDV) w regionie
– Inwestycja obejmuje rozwój infrastruktury ładowania dla ciężkiego sprzętu elektrycznego Holcim, pracującego w kopalniach, zakładach przemiału, cementowniach i portach
– To krok ku elektryfikacji sektorów należących do najtrudniejszych w procesie dekarbonizacji

Cztery lokalizacje na początek

Projekt wystartował w 2025 roku i wyróżnia się zakresem i skalą elektryfikacji w tym sektorze. Do tej pory GreenWay uruchomił infrastrukturę w czterech różnych lokalizacjach Holcim w Polsce, a kolejne trzy są już na etapie projektowym. Łączna moc dotychczas uruchomionej infrastruktury wynosi 1,3 MW, a docelowo będzie zwiększana do 3 MW. Każdy punkt oferuje moc ładowania do 400 kW. Projekt ma charakter rozwojowy – infrastruktura dla eHDV będzie stopniowo wdrażana w innych lokalizacjach Holcim w całej Polsce – deklarują strony.

Rozwiązania biznesowe od GreenWay

GreenWay odpowiada za dostarczenie pełnego zakresu rozwiązań biznesowych dla infrastruktury ładowania – od audytu technicznego i opracowania koncepcji, przez przygotowanie niezbędnej dokumentacji projektowej, budowę przyłączy energetycznych i stacji transformatorowych, aż po dostawę, montaż i uruchomienie stacji ładowania wraz z ich późniejszą obsługą. Tworzona infrastruktura jest przeznaczona wyłącznie dla elektrycznych maszyn Holcim – ładowarek kołowych, koparek i wozideł technologicznych, których masa z ładunkiem może sięgać nawet 100 ton.

Stacje ładowania w kontenerach

W ramach inwestycji Holcim (firma obecna w 45 krajach, notowana na giełdzie w Szwjcarii) , stacje ładowania montowane są w kontenerach odpornych na pył, osadzonych na specjalnych fundamentach. Systemy zasilające wyposażono dodatkowo w chłodzenie cieczą. Całość została zaprojektowana z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie – zarówno pracowników, jak i samej infrastruktury.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Rozwiązania których nie było

Realizacja projektu w tak trudnych warunkach jak kopalnie, przemiałownie czy cementownie to zupełnie inne wyzwanie niż nasze codzienne wdrożenia – nawet te realizowane w fabrykach czy centrach logistycznych. Tu nie wystarczy dobra technologia. Potrzebne są rozwiązania odporne na ekstremalne warunki i zgodne z rygorystycznymi procedurami bezpieczeństwa. To ważny kierunek, w którym rozwija się elektromobilność – po logistyce wchodzimy do przemysłu ciężkiego, gdzie potrzebne są rozwiązania, jakich dotąd na rynku po prostu nie było – powiedział Aleksander Czapczyk, Chief Commercial Officer w Grupie GreenWay.

REKLAMA