W tym roku mijają 4 lata od debiutu BMW i4. Ten model bywał tuż po premierze krytykowany np. za duże, przednie „nerki”, doceniano go za prowadzenie i niezłe parametry. Teraz jeszcze mocniej się poprawiają – zaktualizowane egzemplarze trafiają do sprzedaży od obecnego miesiąca. Co się zmieniło?
Węglik zmniejszył zużycie
Najważniejsze zmiany techniczne to zastosowanie nowych komponentów półprzewodnikowych z węglika krzemu (SiC) w układach inwertera. Dzięki temu udało się obniżyć zużycie energii o około 4,5%, a zasięg zwiększono nawet o 22 km, w zależności od wersji i konfiguracji.
To ważna aktualizacja dla modeli i4 eDrive35 oraz i4 eDrive40. Są bardziej oszczędne i uzyskują w cyklu pomiarowym WLTP zasięg nawet do 613 km.
Nowa wersja topowa: BMW i4 M60 xDrive
Prawdziwą nowością jest jednak BMW i4 M60 xDrive – nowy flagowy wariant w gamie. Oferuje 601 KM (442 kW) i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. To aż 57 KM więcej niż w dotychczasowej wersji M Performance. Takie BMW może rywalizować np. z Teslą Model 3 Performance czy nawet z Audi RS e-tron GT.
Do połowy 2025 roku gama i4 obejmowała następujące wersje:
- eDrive35 – podstawowa wersja z napędem na tył
- eDrive40 – bardziej wydajna, o większym zasięgu
- M50 xDrive – sportowa odmiana, która teraz została zastąpiona przez M60 xDrive
Od lipca 2025 oferta została zmodyfikowana – M50 ustępuje miejsca znacznie mocniejszemu M60, a pozostałe wersje są wydajniejsze.
Z kim walczy BMW i4?
Główni rywale BMW i4 to:
- Tesla Model 3 Highland – po liftingu z 2023 r., oferuje wersję Performance (4,4 s do 100 km/h, zasięg do 528 km), ale BMW i4 M60 jest mocniejsze i szybsze.
- Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range – wyraźnie tańszy, z dużym zasięgiem (do 614 km), ale oferuje znacznie mniej mocy (325 KM).
- Mercedes EQE 300 i EQE 350+ – większe gabarytowo, bardziej komfortowe, ale mniej sportowe niż BMW.
BMW i4 – specyfikacja modeli (lipiec 2025)
| Model | Moc maksymalna (KM) | Zużycie energii WLTP (kWh/100 km) | Zasięg WLTP (km) |
| BMW i4 eDrive35 | 286 | 17,5 | 428–514 |
| BMW i4 eDrive40 | 340 | 17,8 | 510–613 |
| BMW i4 M60 xDrive | 601 | 20,9 | 433–551 |
Jak widać, BMW nie zdecydowało się na przeprowadzenie dużego liftingu, z widocznymi na pierwszy rzut oka zmianami stylistycznymi czy np. nowymi multimediami. Zamiast tego, mamy poprawę parametrów wydajnościowych i mocniejsze wejście w segment, w którym bawarska marka od lat czuje się silna (zarówno przy modelach EV, jak i spalinowych), czyli samochodów o naprawdę wysokich osiągach.
W oczekiwaniu na Neue Klasse

Oprócz tego, w ramach „letnich zmian” BMW dodało w wielu modelach do konfiguratora nowe kolory i elementy wyposażenia, ulepszyło system BMW Digital Key czy zaktualizowała system iDrive w niektórych autach. Czekamy na „nowe pokolenie” elektrycznych aut tej marki, zbudowanych na platformie Neue Klasse. To może być prawdziwa rewolucja, zarówno pod kątem stylistyki, jak i wydajności, zasięgów i prowadzenia.
PMA

