- Kolejny producent prowadzi prace nad małym miejskim autem elektrycznym
- MG2 od chińskiego SAIC może zadebiutować w już przyszłym lub 2027 roku
- Nie będzie to najtańszy model na rynku. I nie taki ma być
- Cena za tego klasycznego miejskiego hatchbacka? Szacunkowo ok. 28 tys. euro
MG szykuje miejskie auto
MG 2: tak będzie nazywać się nowy, miejski model elektryczny chińskiej marki koncernu SAIC. Jak nazwa wskazuje, będzie on mniejszy od obecnie sprzedawanego, benzynowego lub hybrydowego MG3.
Nowy model ma zadebiutować około 2027 roku. Jak mówi szef MG Motor UK David Allison w rozmowie z magazynem Autocar, wejście do segmentu małych elektryków to „oczywisty kolejny etap” rozwoju oferty. MG 2 ma być klasycznym miejskim hatchbackiem mierzącym około 4 metrów długości. To format idealny na europejskie ulice: łatwy do parkowania, praktyczny, a jednocześnie wystarczająco przestronny do codziennej jazdy.
Na modułowej platformie
Technicznie model ma wykorzystywać modułową platformę SAIC MSP, znaną już z MG 4. Oznacza to nowoczesną architekturę EV, akumulator w podłodze oraz możliwość skorzystania z już sprawdzonych rozwiązań dotyczących napędu, elektroniki i systemów bezpieczeństwa. Platforma pozwala na przygotowanie wersji o różnej mocy i z akumulatorami o odmiennej pojemności, więc w przyszłości gamę MG 2 będzie można łatwo rozszerzać.
Nie będzie najtańszy
Interesujący jest sposób, w jaki MG chce pozycjonować ten model. Marka wyraźnie podkreśla, że MG 2 nie ma być „najtańszym elektrykiem na rynku”. Auto będzie wycenione prawdopodobnie na niewiele mniej niż 28 euro. Rolę najtańszych pełnią już Dacia Spring czy niektóre auta chińskich marek, walczące o uwagę właściwie wyłącznie ceną.
MG chce podążyć własną, znaną już ścieżką: nie być najtańszym, lecz oferować najlepszą możliwą relację ceny do tego, co dostaje klient. Tak jak dziś MG ZS jest wielkości Nissana Qashqaia, a kosztuje bardziej jak Juke, tak MG 2 ma wypełnić lukę pomiędzy segmentami – być tańszy niż europejskie miejskie elektryki, ale jednocześnie wyraźnie lepiej wyposażony niż najtańsze propozycje rynkowe.
Renault 5 konkurentem
Naturalnym konkurentem MG 2 będzie Renault 5 – jeden z najważniejszych nowych modeli w segmencie miejskich EV. Choć MG nie podaje jeszcze parametrów technicznych, można się spodziewać zbliżonych wartości: w okolicach 150 KM oraz ok. 50-55 kWh pojemności baterii, co powinno zapewnić zasięg wystarczający do jazdy miejskiej i podmiejskiej.

Poza tym, rywalami mogą być: VW ID.2, nowa miejska Skoda, a także Peugeot e-208, Opel Corsa Electric i Nissan Micra EV (będący Renault 5 po zmianach).
Od początku z myślą o Europie
Jeśli chodzi o proces projektowania modelu, od początku jest on tworzony z myślą o europejskim kliencie. MG otwarcie przyznaje, że taki model nie odniósłby sukcesu na rynku chińskim czy w wielu krajach Azji, gdzie dominują większe auta segmentu C.
Dlatego nad stylistyką pracuje londyńskie studio projektowe, a europejskie centrum inżynieryjne w Longbridge zajmie się testami i dostosowaniem samochodu do szkiców naszych dróg: wąskich ulic Włoch, szybkich tras Niemiec czy miejskich warunków Wielkiej Brytanii. MG ma więc świadomość, że w tej klasie kluczem jest nie tylko cena, ale i odpowiedni charakter – czyli swoista „europejskość” projektu.
Włoski przykład
MG 2 to model istotny z punktu widzenia marki. Takie samochody mogą pomóc zwiększyć udział elektryków w krajach, które do tej pory są sceptyczne wobec EV. Szef MG wskazuje na Włochy – udział elektryków jest tam mały m.in. dlatego, że wiele modeli jest za dużych gabarytowo na tamtejsze, miejskie warunki. Zwinny, miejski i niezbyt drogi samochód – a jednocześnie „pełnowartościowy” i w pewnych sytuacjach także rodzinny – może stać się więc naprawdę popularny.

PMA
