Tysiące ton redukcji
Dane monitorujące flotę elektrycznych modeli Volvo pokazują, że od 2019 r. przejechały one w ruchu komercyjnym na całym świecie ponad 80 milionów kilometrów. Przejechanie tej samej odległości równoważnymi pojazdami ciężarowymi napędzanymi silnikiem wysokoprężnym spowodowałoby zużycie ponad 25 milionów litrów oleju napędowego. Pokonanie takiej trasy modelami elektrycznymi przyczyniło się także do redukcji emisje dwutlenku węgla z rur wydechowych o 68 000 ton.
– Cieszę się, widząc, jak firmy transportowe wykorzystują zalety elektrycznych pojazdów ciężarowych w codziennej działalności. Sektor transportu odpowiada za 7% globalnej emisji dwutlenku węgla, a modele z napędem akumulatorowym są ważnym narzędziem zmniejszania śladu węglowego. Dzięki wielu pionierom już teraz dostrzegamy ogromny potencjał tej technologii – powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo bierze połowę rynku
Globalne dostawy elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo wzrosły o 256% do 1 977 egzemplarzy w 2023 roku i firma widzi ciągłe zainteresowanie klientów w 2024 roku. W Europie ponad połowa klientów kupujących elektryczne ciężarówki w pierwszym kwartale tego roku wybrała Volvo Trucks– udział Volvo w segmencie elektrycznych pojazdów ciężarowych wyniósł 56%. W Stanach Zjednoczonych Volvo reprezentowało 44% wszystkich sprzedanych pojazdów ciężarowych w wersji elektrycznej.
Osiem modeli w gamie
Do tej pory Volvo dostarczyło ponad 3 500 elektrycznych samochodów ciężarowych klientom w 45 krajach na sześciu kontynentach. W 2023 roku Volvo Trucks rozszerzyło swoją obecność na rynku, dostarczając swoje pierwsze ciężkie elektryczne pojazdy do Ameryki Łacińskiej, do klientów w Brazylii, Chile i Urugwaju. Volvo stało się również pierwszym producentem, który dostarczył tego typu pojazdy w Maroko, Korei Południowej i Malezji.
Oferta elektryczna firmy obejmuje osiem w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych: Volvo FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric, FH Aero Electric oraz VNR Electric.