Firma kurierska zaznacza, że zerowa emisja CO2 jest jednym z kluczowych jej celów strategicznych. Polityka GoGreen obejmuje różne obszary działalności, między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie, w połączeniu z systematycznym rozwojem elektromobilności powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny.
W trosce o klimat i o kierowców
Najnowszym nabytkiem DHL w Polsce są elektryczne pojazdy dostawcze Mercedes-Benz: eSprintery. Zakup blisko 50 samochodów jest kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model Mercedesa: eVito. Obecnie zakupione samochody dostarcza dealer Mercedes-Benz Auto Frelik.
Powiększanie zielonej floty jest dla DHL Parcel Polska jest jak podkreśla firma wyrazem dbałości o kurierów, którzy bardzo wysoko oceniają komfort pracy związany z elektrycznymi pojazdami. Dynamiczny rozwój tego sektora usług kurierskich, związany m.in. ze wzrostem e-handlu, oznacza coraz więcej zleceń i wyższe zapotrzebowanie na kierowców realizujących miejskie i podmiejskie dostawy tzw. ostatniej mili. Dlatego firmie zależy na tym, by stworzyć im optymalne warunki do pracy i zapewnić do niej najlepsze narzędzia. Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania), a ponadto oferują wyjątkowy komfort ze względu na ciszę w kabinie i dużą dynamikę prowadzenia. W przypadku wybranego przez DHL wariantu eSprinterów zaletą dla kierowcy jest także większa bateria o pojemności 47 kWh z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym z mocą 80 kW (10-80%) w czasie poniżej 25 min. Pojazdy dysponują również czterema poziomami rekuperacji, czyli odzyskiwania energii, co pozwala na efektywne zarządzanie zasięgiem eSprintera.
Cel strategiczny: elektromobilność
– Elektromobilność to dla naszej firmy cel strategiczny – chcemy być liderem tego trendu i dostarczać lokalnie bezemisyjne, funkcjonalne, efektywne biznesowo rozwiązania, które naszym zdaniem są niezbędne dla osiągnięcia celów klimatycznych, takie jak w pełni zelektryfikowana gama modelowa naszych pojazdów dostawczych. Konieczność zmniejszenia emisji CO2, a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport to przeciwstawne trendy, na które naturalną odpowiedzią jest właśnie elektromobilność. Bardzo się cieszymy, że firma DHL zaufała elektrycznej wersji Sprintera – modelu, który w wariancie spalinowym od kilku generacji jest numerem 1 w branży kurierskiej na świecie – powiedział Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce. – eSprinter zachowuje wszystkie znane od lat walory swojego brata z tradycyjnym silnikiem, takie jak funkcjonalność, wytrzymałość, ładowność, komfort i jakość, dokładając do nich lokalnie bezemisyjny napęd, ciszę i wyjątkową dynamikę. Wierzymy, że przy udziale naszej marki zielona flota DHL Parcel Polska będzie rosła równie dynamicznie, a kurierzy zyskają nowoczesne, komfortowe narzędzie pracy. Jednocześnie jako Mercedes-Benz Polska, dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu, możemy zapewnić pełne wsparcie w użytkowaniu tych samochodów – dodał Sawicki.
Elektryfikacja floty
– Już do 2027 r. 50% floty DHL Parcel będą stanowiły samochody elektryczne. Naszym oficjalnie zdeklarowanym i cały czas realizowanym celem jest osiągnięcie neutralności CO2, do czego zmierzamy, wdrażając kolejne działania w ramach globalnego programu GoGreen – powiedział Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. – Jednym z jego filarów jest systematyczna elektryfikacja floty. Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Mercedes-Benz, ponieważ ich pojazdy są funkcjonalne i efektywne z punktu widzenia operacyjnego. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2, będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Posiadamy także własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy energię słoneczną na nasze potrzeby. Prąd, który pozyskujemy w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne – skomentował Arkadiusz Stasiak.
116 KM do dyspozycji
Nowe samochody DHL Parcel oprócz wyposażenia seryjnego, obejmującego m.in. asystenta ruszania na wzniesieniu i asystenta bocznego wiatru oraz podgrzewany fotel kierowcy, posiadają również takie udogodnienia dla kierowcy jak kamera cofania w lusterku wstecznym, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, przyciemniane szyby oraz szybę przednią z filtrem, a także tylne drzwi skrzydłowe otwierające się do 270 st. Pojazdy są wyposażone w akumulatory o pojemności 47 kWh oraz silniki o mocy 85 kW (116 KM). Samochody wyróżnia także żółta barwa i oznakowanie „samochód napędzany energią elektryczną” oraz hasło „odpowiedzialni z natury”, nawiązujące do zielonej strategii DHL.