Zdecydowana większość aut zelektryfikowanych to pełne hybrydy, który sprzedano na świecie 1 597 980 egzemplarzy. Drugim najpopularniejszym napędem wśród klientów Toyoty i Lexusa są hybrydy plug-in (53 757 egzemplarzy), a 46 171 aut miało bateryjny napęd elektryczny (BEV). W ofercie koncernu jak przypomina producent są też samochody elektryczne na wodór (FCEV), których od stycznia do czerwca sprzedano 2353. Pozostałe technologie odpowiadały za sprzedaż 10 037 zelektryfikowanych samochodów.
![](https://elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2023/08/electrified-range-shot-2021-press-release-2-scaled.jpg)
Japończycy najchętniej kupują zelektryfikowane auta
Największym rynkiem dla aut zelektryfikowanych w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku jest Japonia, gdzie sprzedano ich 479 024 (wzrost aż o 70,2 procent). Na drugim miejscu plasuje się Azja, włączając Chiny, ze sprzedażą na poziomie 393 938 egzemplarzy (wzrost o 21,2%), a trzecie miejsce ze zbliżonym wynikiem zajmuje Europa (392 236 aut). Na Starym Kontynencie sprzedaż zelektryfikowanych aut wzrosła o 8,1%.
… i najwięcej produkują
W pierwszym półroczu 2023 roku Toyota Motor Corporation w fabrykach na całym świecie wyprodukowała 5 627 437 samochodów. To wzrost o 10,3% w stosunku do ubiegłego roku. Do czerwca powstało 4 893 771 pojazdów Toyota i Lexus (wzrost o 12,1%). Największym ich producentem jest Japonia (1 642 663, 29,2% wzrostu), a drugie miejsce ze zbliżonym wynikiem zajmuje Azja łącznie z Chinami (1 578 765 wyprodukowanych aut, 2,8% wzrostu), a trzecie fabryki zlokalizowane w Ameryce Północnej (998 214 aut, 8,8% wzrostu). W Europie w pierwszych sześciu miesiącach wyprodukowano 399 082 aut, co jest wynikiem zbliżonym do zeszłorocznego (0,2% wzrostu).