Producent uzyskał tymczasowe zezwolenie na wykorzystywanie technologii autonomicznej jazdy od koreańskiego Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury i Transportu (MOLIT). Będzie współpracować z Jin Mobility, koreańskim startupem obsługującym opartą na sztucznej inteligencji (AI) platformę mobilności o nazwie „i.M”. Jin Mobility będzie odpowiedzialny za obsługę dwóch egzemplarzy IONIQ 5 RoboRide w swojej aplikacji i.M. Hyundai planuje również rozszerzyć usługę pilotażową, jednocześnie rozwijając technologię autonomicznej jazdy z uwzględnieniem różnych warunków.
Internalizacja technologii
– W Hyundai Motor Group opracowujemy technologię autonomicznej jazdy 4. poziomu w oparciu o wewnętrznie opracowane zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS), których funkcjonalność i bezpieczeństwo są weryfikowane podczas masowej produkcji i sukcesu na rynku. Spodziewamy się, że ta usługa pilotażowa RoboRide będzie ważnym punktem zwrotnym, który umożliwi nam internalizację technologii autonomicznej jazdy – powiedział Woongjun Jang Starszy Wiceprezes i Szef Centrum Autonomicznej Jazdy Hyundai Motor Group.
– Wzmacniamy nasze możliwości, pracując nad badaniami i rozwojem z odpowiednimi instytucjami. Zaczynając od usługi pilotażowej RoboRide we współpracy z Hyundai Motor Group, spodziewamy się przewodzić przyszłej scenie mobilności. Dołożymy wszelkich starań, aby stworzyć między firmami synergię, dzięki tej pilotażowej usłudze – dodał Lee Seong-wook Dyrektor Generalny Jin Mobility.
Dzięki RoboRide producent spodziewa się zebrać cenne dane dotyczące jazdy autonomicznej i planuje dalszy rozwój technologii autonomicznej jazdy na 4. poziomie, aby bezpiecznie i elastycznie poruszać się w skomplikowanych środowiskach miejskich.
Firma dostarczy opracowany przez siebie system zdalnego wspomagania pojazdu, aby zapewnić bezpieczeństwo. System monitoruje stan jazdy autonomicznej i pojazdu, trasę oraz wspiera podróż za pomocą funkcji zdalnego wspomagania, takich jak zmiana pasa w warunkach, w których autonomiczna jazda nie jest możliwa. W oparciu o technologię autonomicznej jazdy 4. poziomu, pojazd RoboRide będzie dostrzegał, podejmował decyzje i kontrolował swój własny stan jazdy, podczas gdy kierowca, będący w aucie dla bezpieczeństwa, będzie interweniował tylko w ograniczonych warunkach.
Trzech pasażerów i…kierowca
Pilotażowa usługa RoboRide będzie działać w godzinach od 10 do 16, od poniedziałku do piątku, aby zminimalizować wszelkie możliwe niedogodności na drodze. Maksymalnie trzech pasażerów może wspólnie podróżować, podczas gdy kierowca będzie w pojeździe, aby reagować na wszelkie sytuacje awaryjne. Grupa planuje przeprowadzić wstępną usługę demonstracyjną dla wewnętrznie wyselekcjonowanego personelu, a następnie w przyszłości rozszerzyć usługę pilotażową na klientów ogólnych.