Toyota jest globalnym partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOI) i Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego (IPC).
– Współpraca z Toyotą pozwala nam działać na rzecz bardziej dostępnej i integracyjnej mobilności. O połowę zredukujemy także emisję CO2 w porównaniu z poprzednimi igrzyskami. W tym celu istotne jest innowacyjne podejście Toyoty do nowych technologii – powiedział Tony Estanguet, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpiskich Paryż 2024.
Osobiste pojazdy elektryczne
Do dyspozycji uczestników igrzysk oddanych zostanie 250 osobistych pojazdów elektrycznych na baterie. Model C+walkS ułatwia przemieszczanie się w pozycji siedzącej, a C+walkT, który przypomina hulajnogę nowej generacji, pozwala na poruszanie się na stojąco. Oba są łatwe w kierowaniu, rozwijają maksymalną prędkość 6 km/h i wyposażono je w zaawansowane systemy wykrywania przeszkód, by jazda była bezpieczna. Osoby poruszające się na wózkach będą mogły skorzystać w wiosce olimpijskiej z e-pullerów – 50 zostanie dostarczonych podczas igrzysk, a kolejne 150 będzie dostępnych podczas ceremonii otwarcia paraigrzysk.
Na paryską olimpiadę producent przygotuje 250 tych elektrycznych pojazdów, które będą dostosowane do europejskiej infrastruktury oraz tutejszych regulacji. Pojazdy zostały zbudowane tak, by ułatwiać poruszanie się wszystkim pasażerom, także tym korzystającym z wózków.
W sumie na igrzyska w Paryżu Toyota dostarczy 450 elektrycznych pojazdów transportu indywidualnego (C+walkS, C+walkT oraz e-puller), 250 pojazdów APM, a także 150 egzemplarzy modelu Toyoty PROACE przeznaczonej dla osób poruszających się na wózkach.
Bezemisyjna flota olimpijska
Wszystkie 2674 auta dostarczone przez Toyotę będą miały zelektryfikowane napędy, a 150 z nich będzie dostępnych dla osób poruszających się na wózkach. 60% floty stanowią samochody elektryczne na baterie (BEV) – modele bZ4X, PROACE Electric, PROACE VERSO Electric oraz Lexus RZ.
Do użytku podczas igrzysk Toyota przekaże również 500 napędzanych wodorem egzemplarzy modelu Mirai. Po igrzyskach wszystkie te auta dołączą do istniejącej paryskiej floty wodorowych taksówek, zwiększając tym samym liczbę aut na wodorowe ogniwa paliwowe do 1500 sztuk.