Ja donosi portal electrive.com Zeekr opracował Arka na tej samej platformie, co sedana 007 – PMA2, wywodzącej się z architektury Sustainable Experience Architecture (SEA) firmy Geely. Według doniesień Ark ma 4,7 m długości, co czyni model porównywalny z Teslą Model Y (4,751 mm/4,8 m). Ma więc być wyzwaniem dla auta produkowanego przez amerykańskiego giganta.
Media donoszą, że Zeekr będzie prawdopodobnie oferować Ark w wersjach z napędem na tylne i na wszystkie koła, z jednym silnikiem o mocy 310 kW (około 435 KM) i 440 Nm momentu obrotowego w pierwszym przypadku oraz dwoma silnikami rozwijającymi 475 kW mocy systemowej i 710 Nm całkowitego momentu obrotowego w drugim. Mógłby także zainstalować w nim opracowany przez siebie lokalnie akumulator LFP o pojemności 75 kWh, który oferuje w modelu 007.
Ark ma regularny kształt SUV-a, ale z niecodziennymi i nowatorskimi funkcjami, takimi jak eleganckie reflektory, wpuszczane, chowane klamki drzwi, bezramowe lusterka boczne, czujnik LiDAR i wąska lampa tylna o pełnej szerokości. Pas świetlny „Stargate”, podobny do 007, w górnej części przedniego pasa może obejmować całą szerokość nad reflektorami. Wydaje się, że dolna część ma aktywną kratkę, która pozostaje zamknięta, dopóki nie będzie potrzebna.
Zeekr planuje start Arka w Chinach jeszcze w tym roku. W ciągu 12 miesięcy od wejścia na rodzimy rynek elektryczny SUV ma ruszyć na podbój innych regionów w tym Europy. Marka jest obecna na blisko 30 rynkach zagranicznych, w tym w Szwecji, Niderlandach, (ale także m in. w Tajlandii i Meksyku), a do końca roku planuje rozszerzyć swoją obecność na 50 krajów i regionów. Przypomnijmy, że Zeekr już wcześniej zapowiedział, że do końca 2026 roku chce wprowadzić na Starym Kontynencie aż 7 nowych modeli elektryków (cztery crossovery, dwa minivany i kombi).
RaWa