Home Rynek Zaprezentowano limitowaną edycję Nevery. Cena? Tanio nie jest

Rimac w 9. egzemplarzach

Zaprezentowano limitowaną edycję Nevery. Cena? Tanio nie jest

Rimac w 9. egzemplarzach

Zaprezentowano limitowaną edycję Nevery. Cena? Tanio nie jest

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie słyszał o małej firmie z Chorwacji.
Fot. Rimac
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Aby uczcić 15 lecie firmy, zaprezentowano limitowaną edycję Rimac Nevera: 15th Anniversary Edition. Powstanie tylko dziewięć egzemplarzy. Cena? 2 350 000 euro!

Pierwszy urodzinowy Rimac będzie dostępny w nowym odcieniu miedzi, debiutując jednocześnie z matowym lakierem dla modelu Nevera. Miedziany odcień uzyskany poprzez widoczne rozszczepienie włókna węglowego zapewnia uderzający kontrast połysku, zarówno pod względem tekstury, jak i koloru.

Dziewięciu szczęśliwych

Ekskluzywne dziewięć egzemplarzy łączy szereg cech, w tym design dwukolorowych felg, emblematy z okazji 15-lecia i charakterystyczny wzór Rimac biegnący wzdłuż samochodu. Wnętrze wersji 15 Years Anniversary Edition wzbogacają miedziane przełączniki anodowane i miedziane powierzchnie oraz specjalne napisy „one-of-nine” i „2009-2024” zdobiące podłokietnik. Kabina może być wykończona w odważnej czerni lub nieskazitelnej bieli, a fotele mają kontrastującą miedzianą skórę i wytłoczony numer „15” na zagłówkach.

Cena, bagatela 2,35 mln euro. Pierwszy z dziewięciu ekskluzywnych egzemplarzy zadebiutuje na trwającym właśnie Festiwalu Prędkości Goodwood w 2024 roku (11-14 lipca). Ten egzemplarz weźmie udział w ikonicznym wyścigu górskim, gdzie edycja Nevera Time Attack ustanowiła rekord samochodów produkcyjnych w 2023 roku z imponującym czasem 49,32 sekundy.

Rimac Nevera: 15th Anniversary Edition, to przedni i tylny układ napędowy – każdy składający się z dwóch oddzielnych silników, które dostarczają moc indywidualnie na każde koło. Z tyłu znajduje się podwójny falownik o mocy 1 MW, który zapewnia 900 Nm i 450 kW na silnik, podczas gdy zsynchronizowany przedni układ napędowy został zaprojektowany w celu zapewnienia optymalnej mocy i kontroli. Wszystkie systemy są nadzorowane przez złożoną sieć jednostek sterujących, współpracujących z superkomputerem opartym na technologii NVIDIA Pegasus.

Zaczęło się od majsterkowania

Szczerze mówiąc, kiedy zacząłem majsterkować przy swoim pierwszym samochodzie w garażu, nie mogłem sobie nawet wyobrazić, że znajdę się tam, gdzie jesteśmy 15 lat później. Wiele razy w pierwszych latach myśleliśmy, że firma nie przetrwa, więc osiągnięcie 15-letniego kamienia milowego wydawało się warte świętowania. Wersja 15th Anniversary Edition Nevera to samochód, który symbolizuje nasz postęp, pokazując, jak daleko doszliśmy. Od garażu do globalnego zasięgu. Od troski o opłacenie rachunków za prąd do wyceny 2 miliardów euro. Od przerobionego BMW 3 Series do najszybciej przyspieszającego samochodu produkcyjnego na świecie i od producenta hipersamochodów do dostawcy technologii EV Tier 1 i pioniera magazynowania energii. Wszystko to osiągnięte w kraju (Chorwacja – przyp. aut.), gdzie takie pomysły wyglądały na science fiction w momencie zakładania firmy – powiedział Mate Rimac założyciel i dyrektor zarządzający Rimac Group.

Firma obecnie może się pochwali zespołem ponad 2200 pracowników, działających w czterech krajach Europy. Grupa Rimac obejmuje Bugatti Rimac, producenta elektryzujących hipersamochodów, Rimac Technology, dostawcę dla globalnych producentów samochodów oraz Rimac Energy, czyli innowacyjną firmę zajmującą się magazynowaniem energii stacjonarnej.

RaWa

Źródło: Rimac
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory