W interesie klientów europejskich
Producent z Wolfsburga pracuje nad zaoferowaniem kompaktowych, przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych, czego „zajawką” była m.in. zapowiedź produkcji modelu ID.2all.
– Pokolenia ludzi kojarzą silne marki Grupy Volkswagen z pierwszym samochodem i z przystępną mobilnością. Jako Grupa z silnymi markami kontynuujemy także dziś tę społeczną odpowiedzialność. Rozpoczynamy ten zorientowany na przyszłość projekt. Chodzi o mobilność elektryczną w segmencie entry z Europy dla Europy. W ten sposób podejmujemy wyraźne zobowiązanie wobec Europy jako lokalizacji przemysłu, europejskiej polityki przemysłowej i ostatecznie działamy w interesie europejskich klientów – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
Koszty rosną
– Przyszłość jest elektryczna. Aby elektromobilność stała się powszechna, potrzebne są atrakcyjne pojazdy, zwłaszcza w segmencie entry. Obietnica naszej marki brzmi: mobilność elektryczna dla każdego. Realizujemy ją w grupie marek Core. Pomimo atrakcyjnej ceny nasze pojazdy wyznaczą standardy w segmencie entry pod względem technologii, designu, jakości i doświadczeń klienta. Zadanie to stało się jeszcze trudniejsze ze względu na rosnące koszty energii, materiałów i surowców – dodał prezes zarządu marki Volkswagen Thomas Schäfer, odpowiedzialny również za grupę marek Core.
Taniej z Hiszpanii
Projekt, który został właśnie zatwierdzony, jest kolejnym kamieniem milowym na drodze do upowszechnienia elektromobilności w Europie. Już teraz trwają intensywne prace nad rodziną miejskich, elektrycznych aut, w ramach którego grupa marek Core zaprezentuje samochody elektryczne w cenie poniżej 25 000 euro (na poziomie podstawowym za 20 000 euro) pod koniec 2025 roku. Planowane są dwa nowe samochody kompaktowe, jeden Volkswagena i jeden marki CUPRA, a także dwa małe SUV-y, po jednym od Skody i Volkswagena. Wszystkie cztery pojazdy będą produkowane w Hiszpanii.