Parametry techniczne
YU7, to w pełni elektryczny SUV, który wyróżnia się imponującymi osiągami. Samochód osiąga prędkość maksymalną 253 km/h, co plasuje go w czołówce segmentu BEV. Elektryk napędzany jest bateriami od innego chińskiego giganta – CATL, co gwarantuje nie tylko dużą wydajność, ale i niezawodność – donosi Reuters.
Pod względem wyposażenia YU7 dziedziczy cechy po swoim poprzedniku, czyli SU7. Oczekuje się, zatem że model zaoferuje zasięg wynoszący około 500-550 km według standardu WLTP, możliwość szybkiego ładowania dzięki nowoczesnej technologii baterii trakcyjnych, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym autopilota oraz luksusowe wykończenie wnętrza i zaawansowaną elektronikę, w tym duży ekran dotykowy.
Konkurencja dla YU7
Na chińskim rynku pojazdów elektrycznych panuje duża konkurencja. Głównymi rywalami dla Xiaomi YU7 będą: Tesla Model Y – bardzo popularny elektryk, szczególnie na tamtejszym rynku, Volkswagen ID.4 oraz ID.7, czyli auta oferujące szeroką gamę technologii oraz solidność niemieckiej inżynierii, czy BYD Tang EV – chiński SUV z dużym zasięgiem i atrakcyjną ceną.
Xiaomi, wzorując się na swoim wcześniejszym modelu SU7, który pod wieloma względami przypominał Porsche Taycan, stawia na połączenie konkurencyjnej ceny, nowoczesnych technologii oraz dynamicznej stylistyki. Dzięki temu YU7 może przyciągnąć zarówno miłośników innowacji, jak i kierowców poszukujących zaawansowanego SUV-a w rozsądnej cenie – zauważa redakcja Reutersa.
SU7
Przypomnijmy, że Xiaomi wkroczył na zatłoczony rynek pojazdów elektrycznych w Chinach, wprowadzając w marcu tego roku model SU7. Pojazd, często określany jako sobowtór Porsche, oferowany jest w cenie początkowej poniżej 30 000 USD. W październiku firma zaprezentowała również luksusową wersję SU7 (na zdjęciu poniżej), której cena dorównuje cenie modelu Tesla Model S Plaid. Xiaomi podkreśla imponujące osiągi tej wersji, która osiągnęła rekordowy czas okrążenia na torze Nurburgring.
Podstawowy wariant SU7 napędzany jest na tylne koła i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,28 sekundy oraz zasięg do 668 km. Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 299 koni mechanicznych i z momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm. Maksymalna prędkość pojazdu to 210 km/h, a dystans hamowania z prędkości 100-0 km/h wynosi zaledwie 35,5 metra – chwali się producent.
Ekspansja Xiaomi w motoryzacji
Wprowadzenie YU7, to kolejny krok w strategicznej wizji technologicznego giganta Xiaomi, która zakłada dominację na rynku BEV. Firma, która jeszcze niedawno była kojarzona wyłącznie ze smartfonami, szybko buduje swoją pozycję w sektorze motoryzacyjnym. Dowód? Marka odnotowała 30,5% wzrost przychodów w trzecim kwartale tego roku, przewyższając szacunki analityków.
OW