XPeng nie ujawnił zbyt dużo informacji technicznych podczas krótkiej premiery, deklarując, że szczegóły zostaną ogłoszone na targach samochodowych w Pekinie, które zaplanowano na koniec kwietnia. Te jednak zostały odwołane z powodu pandemii Covid. Nowej daty targów jeszcze nie podano. Strona producenta również jest bardzo oszczędna w zakresie parametrów technicznych pojazdu. Wiadomo, że model oparty jest na 800 V-oltowej platformie SiC z zasięgiem ponad 200 kilometrów uzyskanym podczas pięciominutowego ładowania. XPeng G9 jest dużym pięciomiejscowym luksusowym SUV-em, który ma prawie 4,9 metra długości i prawie 3 -metrowy rozstaw osi.
Zgodnie z zapowiedziami
Pod koniec czerwca prezes i dyrektor generalny XPeng He Xiaopeng powiedział, że produkcja XPeng G9 posuwa się naprzód zgodnie z planem, a firma zacznie przyjmować rezerwacje w sierpniu i zostanie oficjalnie wprowadzona na rynek we wrześniu, co w kontekście ostatnich doniesień z rynku chińskiego wydaje się dziś potwierdzać. „Jestem przekonany, że ten flagowy produkt XPeng będzie najlepszym SUV-em w granicach 500 000 RMB (74 550 USD)” – powiedział wówczas He Xiaopeng.
Zielone światło do sprzedaży
Startup Xiaopeng Motors został założony w 2014 roku z inicjatywy chińskiego przedsiębiorcy Xia Henga i byłego menedżera w koncernie GAC Group, obierając za cel opracowanie gamy samochodów elektrycznych konkurencyjnych wobec takich przedsiębiorstw, jak Byton, NIO czy Tesla. Do tej pory producent wprowadził na rynek modele: P7, P5 i G3i. Jednym z głównych inwestorów firmy został He Xiaopeng, który dotychczas pracował dla takich chińskich podmiotów, jak UCWeb czy Alibaba Group, a także założyciel Xiaomi – Lei Jun.
Informacje Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin z 8 lipca wskazują, że XPeng G9 otrzymał regulacyjne zielone światło do sprzedaży w Chinach.
Źródło: na podstawie cnevpost.com, Wikipedia, własne