Home Pojazdy Osobowe Tesla Wybrano lokalizacje stacji ładowania Tesli. Wśród nich Wrocław

Superchargery

Wybrano lokalizacje stacji ładowania Tesli. Wśród nich Wrocław

Superchargery

Wybrano lokalizacje stacji ładowania Tesli. Wśród nich Wrocław

Wybór lokalizacji Superchargera nie oznacza szybkiej realizacji inwestycji
Fot. Tesla
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Zakończyła się nowa tura głosowania internetowego na lokalizacje nowych Superchargerów Tesli. Wśród zwycięzców są dwa miejsca istotne dla polskich kierowców samochodów tej marki.

Tesla w trzymiesięcznych cyklach organizuje na swojej stronie głosowania, w których to kierowcy Tesli wybierają lokalizacje nowych Superchargerów. Miejsce, które otrzyma najwięcej głosów, zostaje potem odwiedzone przez ekipę budowlaną, a później można tam szybko uzupełniać energię w akumulatorach. Nie dzieje się to jednak zbyt szybko – na uruchomienie Superchargera trzeba czasami czekać nawet i 6 lat od momentu, w którym wygrał w głosowaniu.

Zielona Góra czeka

W Polsce obecnie czekamy na uruchomienie ładowarki w Zielonej Górze – wygrała w głosowaniu w roku 2023. „Ma stanąć w dzielnicy Racula, przy ulicy Głogowskiej 4. Niewykluczone, że stanie na parkingu hotelu ForRest. Ulica Głogowska jest dogodnie ulokowana pod względem komunikacyjnym – dzieli ją ok. 1,5 km od trasy ekspresowej S3, którą można dojechać np. na południe (Legnica, Czechy), jak i na północ i zachód” – pisaliśmy. Może korzystać z nowych Superchargerów V4. Kiedy zostanie otwarta? „Szacuje się, że projekt może być gotowy na początku przyszłego roku, zaś na uruchomienie ładowarki możemy poczekać – zdaniem przytaczanych przez Elektrowóz ekspertów – nawet 3-4 lata. To oznacza, że od czasu wygranej w głosowaniu do momentu, w którym pierwszy samochód będzie mógł zostać tam podłączony, może minąć nawet 6 lat” – podaliśmy. W Polsce barierą bywa długi czas oczekiwania na przyłącze.

Kolejny Supercharger – we Wrocławiu

Dziś Tesla podała lokalizacje kolejnych Superchargerów, które wygrały ostatnią turę głosowania. Są to:

-Bounremouth w Wielkiej Brytanii

-Bari we Włoszech

-Hradec Kralove w Czechach

-Wilno na Litwie

-Wrocław

Z punktu widzenia polskich kierowców Tesli (nie wiadomo, czy Supercharger będzie dostępny także dla kierowców aut innych marek – możliwe, że tak się stanie jeszcze w tym roku), najistotniejszy jest oczywiście Wrocław. Ważne jest także Hradec Kralove, jako że leży na popularnej trasie z Dolnego Śląska do Pragi. Fanów weekendowych wypraw może także cieszyć pojawienie się na liście lubianego przez turystów Wilna.

Konkretów brak

Gdzie może stanąć SC we Wrocławiu? Tego jeszcze nie wiemy – być może w samym mieście, być może w rejonie salonu w Długołęce, a być może przy A4 lub S8. Każda z tych lokalizacji ma swoje wady i zalety. Prawdopodobnie najchętniej widzielibyśmy ładowarkę przy A4, ponieważ SC przy Kostomłotach jest bardzo popularny i często zatłoczony (A4 to główna „wylotówka” na Zachód, w tym do Niemiec).

Gdzie kolejne?

Gdzie powinny stanąć kolejne Superchargery? O tym można będzie zdecydować w następnym głosowaniu. Z pewnością brakuje ładowarek m.in. w rejonie Warszawy czy Łodzi i w ogólności przy dużych trasach, a niekoniecznie w miastach. Bariery infrastrukturalne wciąż wstrzymują rozwój elektromobilności w Polsce. Stworzenie nowego Superchargera w rejonie Wrocławia cieszy – pytanie tylko, ile to wszystko zajmie.

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory