W oficjalnym wydarzeniu, podczas którego podpisano umowę uczestniczyli dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths, oraz prezes FC Barcelona, Joan Laporta. W spotkaniu wzięli również udział zawodnicy z różnych sekcji klubu: Robert Lewandowski (zawodnik 1. drużyny piłki nożnej mężczyzn), Jana Fernández (zawodniczka 1. drużyny piłki nożnej kobiet), James Nnaji (zawodnik 1. drużyny koszykówki), Miquel Feixas (zawodnik 1. drużyny futsalu), Domen Makuc (zawodnik 1. drużyny piłki ręcznej) oraz Matías Pascual (zawodnik 1. drużyny hokeja na rolkach).
W kierunku elektromobilności
Uczestnicy mieli okazję zasiąść za kierownicą samochodu pokazowego w 100% elektrycznego modelu CUPRA DarkRebel, który marka zaprezentowała na targach IAA 2023 w Monachium. Pojazd wspólnie z modelami Raval i Tavascan reprezentuje wizję i przyszłe plany marki.
– CUPRA podziela wartości jednego z największych klubów sportowych na świecie. Obie marki stawiają czoła wyzwaniom z pasją, mają ambicje oraz misję, by inspirować świat z Barcelony. Cieszymy się na naszą dalszą współpracę i wierzymy, że CUPRA stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalną marką – wyjaśnił Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Projekt Espai Barça
CUPRA rozpoczęła współpracę z barcelońskim klubem w 2019 roku. Marka w ramach rozszerzenia współpracy, będzie jednym z oficjalnych sponsorów projektu Espai Barça. Celem inicjatywy jest transformacja obiektów sportowych klubu w dzielnicy Les Corts w Barcelonie oraz stadionu Estadi Johan Cruyff.
Producent z Barcelony oprócz wspierania pierwszych drużyn piłkarskich – męskiej i żeńskiej – wraz z przedłużeniem współpracy została oficjalnym sponsorem ekip koszykówki, futsalu, piłki ręcznej oraz hokeja na rolkach do czerwca 2029 roku.
– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z marką CUPRA i rozszerzyć ją na wszystkie nasze profesjonalne drużyny sportowe. Chcemy wspólnie stawiać czoła kolejnym wyzwaniom. Świat sportu i motoryzacji łączy się w jednym celu – razem pragniemy osiągnąć sukces. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne działania – stwierdził Joan Laporta, Prezes FC Barcelona.
Z logo na koszulce
Logo CUPRA będzie widoczne na prawym rękawie koszulki męskiej i żeńskiej drużyn piłkarskich podczas letnich turniejów w latach 2024- 2026, jak również podczas międzynarodowych meczów towarzyskich przez kolejne trzy sezony. CUPRA zostanie również głównym partnerem akademii piłkarskiej dla najmłodszych adeptów – Barça Academy.
Hiszpańska marka, która weszła na rynek w 2018 roku, dostarczyła wzeszłym roku klientom 230 700 pojazdów, czyli o 50,9% więcej niż w roku 2022 r.