Wiara w potencjał wodoru
– Jasne, niezachwiane zaangażowanie Hyundai Motor w wodór w ciągu ostatnich 27 lat ma swoje korzenie w naszej wierze w jego potencjał jako czystego, dostępnego, a zatem sprawiedliwego źródła energii dla każdego. Jesteśmy oddani tworzeniu przyszłości, w której wodór będzie wykorzystywany przez każdego, we wszystkim i wszędzie – powiedział Jaehoon Chang Prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company. Koreański producent zapowiedział, że wersja produkcyjna prototypu INITIUM zostanie wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2025 roku.
Zasięg, wydajność, wnętrze
Jak podkreśla producent, rozwój modelu INITIUM koncentrował się na trzech głównych aspektach: większym zasięgu i zwiększonej wydajności, przestronnym wnętrzu i przestrzeni bagażowej, dzięki czemu nadają się dla rodzin oraz funkcjach zapewniających wygodę i bezpieczeństwo.
650 km na zbiorniku
Jedną z największych zalet pojazdów FCEV jest zasięg i elastyczność. Hyundai wyposażył prototyp w duże zbiorniki paliwa wodorowego, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu, zwiększając korzyści płynące z pojazdów wodorowych oraz w obręcze kół o aerodynamicznym wzorze, aby zmniejszyć opór powietrza, które zostały połączone z oponami o niskim oporze toczenia, co zapewnia zasięg jazdy wynoszący ponad 650 km między tankowaniami.
Firma zwiększyła moc stosu i zwiększyła pojemność akumulatora, co pozwala na osiągnięcie mocy silnika elektrycznego na poziomie 150 kW. Zapewnia to kierowcom poczucie płynności jazdy w obszarach miejskich i przy wyższych prędkościach na autostradach.
Wygodna przestrzeń
INITIUM zapewnia duży poziom przestrzeni wewnętrznej i wszechstronności odpowiedni dla rodzinnego SUV-a, z dużą przestrzenią dla pasażerów w drugim rzędzie, która posiada oparcia foteli z dużym kątem odchylenia dla zwiększenia komfortu. Szerokie nadwozie INITIUM i duży kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększają wygodę pasażerów siedzących z tyłu podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.
Z funkcją V2L
Ogniwo wodorowe modelu dostarcza energię elektryczną bez emisji zanieczyszczeń. Wykorzystując funkcje prototypu, energię elektryczną można wykorzystać do zasilania i ładowania różnych urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń osobistych za pośrednictwem Vehicle-to-Load (V2L). Zewnętrzny terminal został zaprojektowany tak, aby łączyć się bezpośrednio z gniazdkiem domowym 220 V, przekształcając model ze środka transportu w potencjalnego dostawcę energii.