Witamy A6 e-tron. Czym wyróżnia się rywal BMW i5?

Audi A6 jest na rynku od trzech dekad. Najnowsza generacja tego modelu po raz pierwszy nie tylko w ogóle pojawi się w wersji EV, ale i będzie wyłącznie elektryczna. Nie oznacza to, że Audi klasy wyższej nie będą już występować w odmianach spalinowych – ale takie auto dopiero zostanie zaprezentowane i otrzyma nazwę A7. Jak na razie, poznaliśmy A6 e-tron.

W ofercie dwie wersje

Nie ma już typowego sedana. Zastąpił go liftback, czyli auto z mocniej „ściętym” tyłem i klapą otwieraną razem z szyba, który tradycyjnie dla marki nazywa się Sportback. Kombi to Avant.

Witamy A6 e-tron. Czym wyróżnia się rywal BMW i5? - 2025 Audi A6 e tron 41

Nowy model został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, znanym już z nowego Q6 e-tron i A5. Ma podzielone światła z przodu z wąskimi, diodowymi paskami. Kierowca może wybierać spośród aż ośmiu sygnatur świetlnych. Z tyłu nowością jest podświetlane na czerwono logo. Lampy OLED z tyłu A6 także mogą wyświetlać różne wzory, a nawet komunikaty, np. ostrzegające jadących z tyłu o tym, że utrzymują zbyt mały dystans.

Witamy A6 e-tron. Czym wyróżnia się rywal BMW i5? - A243274 large

A6 e-tron ma 4,9 metra długości i 1,5 metra wysokości. Wnętrze ma cechować się wyjątkowo dobrą przestronnością, nawet jak na tak duże auto. Z doniesień osób, które miały już okazję siedzieć w środku wynika jednak, że w Sportbacku „ceną” za atrakcyjnie opadający dach jest zmniejszona ilość miejsca nad głowami jadących z tyłu. Lepiej jest w Avancie. Dynamiczny kształt to jednak kwestia nie tylko wyglądu, ale i aerodynamiki. Ta ma być w przypadku A6 najlepsza w segmencie, co oczywiście przekłada się na zasięg (Cx=0,21 w Sportbacku, Cx=0,24 w Avancie).

Wnętrze – podobne jak w Q6

Nawet trzy ekrany, opcjonalny wyświetlacz HUD z funkcją rozszerzonej rzeczywistości, minimum fizycznych przycisków i kierownica nowego typu o nietypowym, sześciokątnym kształcie – tak najszybciej można opisać środek A6 e-tron. System multimedialny z ekranem 14,9 cala ma zintegrowanego ChataGPT. Na pokładzie nie zabrakło najnowszych technologii wspomagających kierowcę.

Witamy A6 e-tron. Czym wyróżnia się rywal BMW i5? - 2025 Audi A6 e tron 75

Omawiając wnętrze, warto na dłużej zatrzymać się przy wyjątkowo kontrowersyjnym rozwiązaniu, jakim są cyfrowe lusterka boczne, czyli kamery w miejscu tradycyjnych luster. Znamy to korzystnie wpływające na aerodynamikę rozwiązanie z takich aut, jak Honda e czy Hyundai Ioniq 6, a także przede wszystkim z Audi e-tron. W niemieckim SUV-ie było jednak krytykowane za zbyt niskie umieszczenie ekranu wyświetlającego obraz z „lusterek”, a także za to, że pałąki z kamerami się nie składają. Tutaj sprawa została poprawiona – ekran podwyższono, a wysięgniki mogą się składać, co przydaje się podczas parkowania w ciasnych miejscach.

Dane techniczne

Audi A6 e-tron korzysta z architektury 800V. Maksymalna moc ładowania tego auta to 270 kW. Pozwala to na uzupełnienie energii z 10 do 80 proc. w 21 minut. Maksymalna moc rekuperacji: 220 kW.

Obecnie w ofercie będą tylko A6 i S6 e-tron z akumulatorem 100 kWh brutto (94,9 kWh netto). Zasięg bazowej odmiany to 750 km (według WLTP) w wersji Sportback i 720 km w Avancie. Moc takiej wersji to 367 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tu 5,4 s, a prędkość maksymalna sięga 210 km/h.

Mocniejsza wersja to S6 (503 KM wyjściowo i chwilowo do 551 KM przy użyciu procedury startu). Osiąga 100 km/h w 3,9 s i rozpędza się do 240 km/h. A6 jest tylnonapędowe, a S6 ma napęd na cztery koła.

W późniejszym terminie do oferty dołączą także wersje z akumulatorem 83 kWh o mniejszej mocy. Nawet wtedy bazowe A6 e-tron nie powinno osiągać setki w więcej niż ok. 7 sekund.

Witamy A6 e-tron. Czym wyróżnia się rywal BMW i5? - A243223 large

Ceny? Jeszcze nie teraz

Nie podano jeszcze cen nowego Audi. Zamówienia ruszą we wrześniu. Czy A6 okaże się sukcesem? W klasie wyższej konkurencja wśród modeli elektrycznych rośnie. BMW i5 ma teraz bardzo poważnego rywala. Wiele zależy od cen, ale zasięgi wypadają w tym przypadku naprawdę imponująco.

MA

REKLAMA