Spółka Ford Polska pochwaliła się, że od momentu wprowadzenia Mustanga Mach-E na nasz rynek, czyli od lipca roku ubiegłego, przedstawiciel koncernu przyjął ponad 1 100 zamówień na ten pierwszy, całkowicie elektryczny model marki. Najwięcej klientów, którzy zdecydowali się na zakup Macha-E pochodzi z Warszawy, gdzie złożono łącznie 221 zamówień. W Krakwie i Wrocławiu odnotowano odpowiednio 78 i 76 zamówień. Największą popularnością cieszą się egzemplarze z napędem na wszystkie koła i akumulatorem o zwiększonej pojemności – 98 kWh.
Napęd x4 i większy zasięg preferowane
Największą popularnością cieszą się egzemplarze z napędem na wszystkie koła i akumulatorem o zwiększonej pojemności – 98 kWh. Przyjęto już ponad 400 zamówień na takie auta. Drugim najpopularniejszym wyborem są samochody z napędem na tył o standardowej pojemności baterii – 75 kWh. Ford Polska przyjął na nie 343 zamówienia. Zainteresowaniem cieszy się także wersja GT. Od wprowadzenia jej na rynek przyjęto 152 zamówienia na takie samochody. Powyżej 100 zamówień odnotowano także na wersję z napędem na tył i baterią o zwiększonej pojemności, która pozwala na przejechanie nawet 610 km.
Warszawa przoduje
Jak ujawnia firma, zdecydowanie najwięcej klientów decydujących się na zakup Mustanga Mach-E pochodzi z Warszawy, gdzie złożono łącznie 221 zamówień. Podium uzupełnia Kraków i Wrocław, gdzie odnotowano odpowiednio 78 i 76 zamówień. Jednakże pierwszy elektryczny SUV Forda cieszy się popularnością w całym kraju, gdyż powyżej 50 zamówień zebrano także w Częstochowie, Gdańsku, Łodzi i Nowym Sączu.
Absolute Black i Technology Plus
Ulubionym kolorem polskich klientów jest Absolute Black (236 zamówień) oraz Lucid Red (231 zamówień). Popularność lakierów specjalnych i metalizowanych potwierdzają także kolejne dane sprzedażowe. Ford Polska odnotował bowiem 125 zamówień na Star White, 110 na Dark Matter Grey, 96 na Space White, 94 na Cyber Orange oraz 80 na Grabber Blue. Spora grupa klientów (487) decyduje się także na pakiet Technology Plus, który zapewnia im m.in. panoramiczny dach, system kamer 360 stopni czy system audio B&O o mocy 560 Wattów. Drugą najpopularniejszą opcją okazał się pakiet Technology, który wybrało 254 klientów.
Kolejne elektryki w planach
– Mustang Mach-E to przełomowy model dla Forda pod wieloma względami. Jestem przekonany, że nasze potężne inwestycje w samochody elektryczne pozwolą Fordowi na stabilny rozwój i przewodzenie elektrycznej rewolucji – także w Polsce. Już teraz obserwujemy transformację rynku i zmianę upodobań klientów. Jest to niezwykle ciekawa podróż, w której nie możemy doczekać się kolejnego etapu. W ostatnich tygodniach do Mustanga Mach-E dołączył bowiem E-Transit, a za chwilę na rynku pojawią się kolejne elektryczne samochody z błękitnym owalem – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Źródło: na podstawie Ford Polska