Home Rynek Europa W perspektywie europejska fabryka

BYD zwiększa sieć

W perspektywie europejska fabryka

BYD zwiększa sieć

W perspektywie europejska fabryka

BYD ma nadzieję zdobyć nowych klientów na północy Europy
Fot. BYD
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Chiński producent samochodów BYD na specjalnej konferencji ogłosił, że „dodał” do swojej sieci w Europie dwóch nowych dealerów. Motor Distributors Ltd (MLD) działa w Irlandii i będzie oferować modele BYD w wybranych lokalizacjach, w tym w Dublinie i Cork. RSA, dealer, z którym BYD współpracuje już w Norwegii, będzie oferował chińskie EV w Finlandii i Islandii.

Chiński gigant pochwalił się przy okazji, że do lutego 2023 roku dostarczył klientom ponad 3,5 miliona samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Jego pojazdy są sprzedawane w ponad 70 krajach, ale większość w Chinach. BYD pod względem sprzedaży czystych elektryków ustępuje tylko Tesli. W Europie największym konkurentem zarówno dla Amerykanów jak i Chińczyków jest Volkswagen.

Pod koniec ubiegłego roku BYD wprowadził na rynek trzy modele pojazdów elektrycznych (kompaktowy SUV Atto 3, duży sedan Han i duży SUV Tang) w wybranych krajach europejskich. W 2023 roku mogą pojawić się dwie kolejne serie – elektryczny średniej wielkości sedan Seal i prawdopodobnie elektryczny samochód kompaktowy Dolphin.

Cieszymy się, że możemy powitać nowych europejskich partnerów-dealerów w naszej globalnej rodzinie. Bardzo cenimy sobie relacje z lokalnymi partnerami. Jako innowacyjna firma koncentrujemy się na dostarczaniu produktów wysokiej jakości, wszechstronnej obsługi klienta, którą osiągamy dzięki współpracy z lokalnymi partnerami. W związku z tym współpraca z MDL w Republice Irlandii oraz RSA w Finlandii i Islandii jest dla nas prawdziwą przyjemnością. Wspólnie zaoferujemy atrakcyjną gamę zaawansowanych technologicznie, przyjaznych dla środowiska samochodów osobowych lokalnym konsumentom na nowych rynkach – powiedział Michael Shu, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający BYD Europe and International Cooperation Division.

Wszystkie samochody elektryczne BYD oferowane w Europie są nadal produkowane w Chinach, gdzie BYD zwiększa produkcję nie tylko swoich samochodów, ale także akumulatorów Blade. W ubiegłym tygodniu BYD ogłosił plany budowy kolejnej fabryki akumulatorów w Chinach. Na początku tego roku pojawiły się również doniesienia, że ​​BYD chce mieć własną fabrykę w Europie. Chińczycy rozważają dwie opcje: kupić fabrykę pojazdów Forda w Saarlouis w Niemczech lub wybudować od podstaw własny zakład. Obecnie zdaniem obserwatorów rynku bliżej mu do drugiej opcji.

W 2022 roku producent sprzedał 1 857 379 lekkich pojazdów napędzanych elektrycznie co oznacza wzrost o 209%. Na rekordową liczbę złożyło się tym 911 140 pojazdów z napędem akumulatorowym (49%) i 946 239 hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (51%).

Źródło: byd.com
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory