Chiński gigant pochwalił się przy okazji, że do lutego 2023 roku dostarczył klientom ponad 3,5 miliona samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Jego pojazdy są sprzedawane w ponad 70 krajach, ale większość w Chinach. BYD pod względem sprzedaży czystych elektryków ustępuje tylko Tesli. W Europie największym konkurentem zarówno dla Amerykanów jak i Chińczyków jest Volkswagen.
Pod koniec ubiegłego roku BYD wprowadził na rynek trzy modele pojazdów elektrycznych (kompaktowy SUV Atto 3, duży sedan Han i duży SUV Tang) w wybranych krajach europejskich. W 2023 roku mogą pojawić się dwie kolejne serie – elektryczny średniej wielkości sedan Seal i prawdopodobnie elektryczny samochód kompaktowy Dolphin.
– Cieszymy się, że możemy powitać nowych europejskich partnerów-dealerów w naszej globalnej rodzinie. Bardzo cenimy sobie relacje z lokalnymi partnerami. Jako innowacyjna firma koncentrujemy się na dostarczaniu produktów wysokiej jakości, wszechstronnej obsługi klienta, którą osiągamy dzięki współpracy z lokalnymi partnerami. W związku z tym współpraca z MDL w Republice Irlandii oraz RSA w Finlandii i Islandii jest dla nas prawdziwą przyjemnością. Wspólnie zaoferujemy atrakcyjną gamę zaawansowanych technologicznie, przyjaznych dla środowiska samochodów osobowych lokalnym konsumentom na nowych rynkach – powiedział Michael Shu, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający BYD Europe and International Cooperation Division.
Wszystkie samochody elektryczne BYD oferowane w Europie są nadal produkowane w Chinach, gdzie BYD zwiększa produkcję nie tylko swoich samochodów, ale także akumulatorów Blade. W ubiegłym tygodniu BYD ogłosił plany budowy kolejnej fabryki akumulatorów w Chinach. Na początku tego roku pojawiły się również doniesienia, że BYD chce mieć własną fabrykę w Europie. Chińczycy rozważają dwie opcje: kupić fabrykę pojazdów Forda w Saarlouis w Niemczech lub wybudować od podstaw własny zakład. Obecnie zdaniem obserwatorów rynku bliżej mu do drugiej opcji.
W 2022 roku producent sprzedał 1 857 379 lekkich pojazdów napędzanych elektrycznie co oznacza wzrost o 209%. Na rekordową liczbę złożyło się tym 911 140 pojazdów z napędem akumulatorowym (49%) i 946 239 hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (51%).