Home Pojazdy Osobowe BMW W Monachium ruszyło centrum aeroakustyczne i elektryczne

BMW

W Monachium ruszyło centrum aeroakustyczne i elektryczne

BMW

W Monachium ruszyło centrum aeroakustyczne i elektryczne

W nowym centrum badane bedą również (a może przede wszystkim) samochody elektryczne produkowane w ramach Grupy BMW
Fot. BMW
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Bawarski koncern poinformował o uruchomieniu w Monachium w ramach Centrum Akustycznego AEC, największego i najcichszego tunelu aerodynamicznego na świecie. Tunel ma 100 m długości, 45 m wysokość i 25 m szerokość. Dmuchawa tłoczy do 100 000 m³ powietrza na minutę z prędkością do 250 km/h. W budynku zamontowano też stanowiska pomiarowe oraz linie prototypowe związane z elektromobilnością.

Cisza jest na wagę złota. Skupiamy się na spełnianiu standardów premium naszych pojazdów. Ważną częścią tego procesu jest akustyka – w szczególności w odniesieniu do cichych modeli elektrycznych. Nowy tunel aerodynamiczny, to duży postęp w badaniach nad aeroakustyką – powiedział Daniel Böttger, kierownik działu kompletnych pojazdów Rozwój w BMW AG.

Fot. BMW

Nowy AEC, to kolejny kamień milowy w rozwoju BMW Group w opracowywaniu przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności – dodał dr Nicole Haft-Zboril, szef działu zarządzania nieruchomościami BMW Group.

Dwa budynki, wiele funkcji

AEC składa się z dwóch budynków. W pierwszym, działa tunel aerodynamiczny. Odgłosy powodowane przez wiatr czołowy w pojeździe można badać w realistycznych warunkach w odniesieniu do nawet największych modeli takich jak Rolls-Royce Phantom czy BMW X7. Moc dmuchawy wynosi 4,5 MW, która tłoczy do 100 000 m³ powietrza na minutę z prędkością do 250 km/h.

Fot. BMW

W drugim, bliźniaczym budynku AEC mieszczą się warsztaty, testy i stanowiska pomiarowe oraz linie prototypowe związane z mobilnością elektryczną. Eksperci koncernu będą tu budować i testować prototypy przyszłych akumulatorów wysokonapięciowych. Do dyspozycji mają 15 000 m². Na kolejnej powierzchni 800 m² będą budowane i testowane falowniki do przyszłych instalacji elektrycznych montowanych w BEVach.

Fot. BMW
Źródło: BMW
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory