– Cisza jest na wagę złota. Skupiamy się na spełnianiu standardów premium naszych pojazdów. Ważną częścią tego procesu jest akustyka – w szczególności w odniesieniu do cichych modeli elektrycznych. Nowy tunel aerodynamiczny, to duży postęp w badaniach nad aeroakustyką – powiedział Daniel Böttger, kierownik działu kompletnych pojazdów Rozwój w BMW AG.

– Nowy AEC, to kolejny kamień milowy w rozwoju BMW Group w opracowywaniu przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności – dodał dr Nicole Haft-Zboril, szef działu zarządzania nieruchomościami BMW Group.
Dwa budynki, wiele funkcji
AEC składa się z dwóch budynków. W pierwszym, działa tunel aerodynamiczny. Odgłosy powodowane przez wiatr czołowy w pojeździe można badać w realistycznych warunkach w odniesieniu do nawet największych modeli takich jak Rolls-Royce Phantom czy BMW X7. Moc dmuchawy wynosi 4,5 MW, która tłoczy do 100 000 m³ powietrza na minutę z prędkością do 250 km/h.

W drugim, bliźniaczym budynku AEC mieszczą się warsztaty, testy i stanowiska pomiarowe oraz linie prototypowe związane z mobilnością elektryczną. Eksperci koncernu będą tu budować i testować prototypy przyszłych akumulatorów wysokonapięciowych. Do dyspozycji mają 15 000 m². Na kolejnej powierzchni 800 m² będą budowane i testowane falowniki do przyszłych instalacji elektrycznych montowanych w BEVach.
