Od początku 2023 roku zarejestrowano 178 485 szt. samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t. Było to o 13,2% więcej (+20 818 szt.) niż w tym samym okresie 2022 roku. W grupie samochodów osobowych w kwietniu 2023 r. zarejestrowano 35 485 szt. To więcej o 603 szt. (+1,7%) niż rok wcześniej i o 13 975 szt. (-28,3%) mniej niż w marcu br.
Kwietniowe rejestracje według rodzaju paliwa:
- 5 404 klasyczne hybrydy (ozn. HEV) (-9,4% r/r);
- 6 626 tzw. miękkie hybrydy (MHEV) (+8,2%);
- 1 230 szt. samochody bateryjne (BEV) (+54,9%);
- 1 162 hybrydy plug-in (PHEV) (+44%).
Samochody z klasycznym napędem benzynowym (16 231 szt. – 0,2%) objęły 45,7% rynku i straciły r/r 0,9 pkt. proc. Diesle stanowiły 10,7% (3 803 szt. – 8%) wobec 11,9% rok wcześniej.
Wszystkie HEVy oraz 65% MHEVów było opartych na silnikach benzynowych. 35% miękkich hybryd miała silnik diesla. Wśród PHEVów tylko 2,8% miało silnik diesla. Od początku 2023 roku zarejestrowano 158 516 szt. nowych samochodów osobowych, o 21 593 szt. (+15,8%) więcej niż w 2022 r.
W grupie samochodów dostawczych do 3,5t w kwietniu 2023 r. według analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 4 141 nowo zarejestrowanych pojazdów, ze spadkiem o 15,2% (-740 szt.) r/r. Od początku 2023 r. przybyło 15 828 nowo zarejestrowanych pojazdów dostawczych, niemalże tyle samo co rok wcześniej (-35 szt.) r/r.