Zakład, którego produkcja ma rozpocząć się do końca 2026 r. w zakładzie Stellantis w Saragossie w Hiszpanii, może osiągnąć do 50 GWh mocy, w zależności od rozwoju rynku elektrycznego w Europie i stałego wsparcia ze strony władz Hiszpanii i Unii Europejskiej. Wspólne przedsięwzięcie CATL i Stellantis w proporcji 50-50 wzmocni najlepszą w swojej klasie ofertę LFP Stellantis w Europie, umożliwiając producentowi samochodów oferowanie większej liczby wysokiej jakości, trwałych i przystępnych cenowo samochodów osobowych, crossoverów i SUV-ów z napędem akumulatorowym w segmentach B i C o pośrednich zakresach.
Strategiczny mariaż
W listopadzie 2023 roku Stellantis i CATL podpisały niewiążący protokół ustaleń w sprawie lokalnych dostaw ogniw i modułów akumulatorowych LFP do produkcji pojazdów elektrycznych w Europie oraz nawiązały długoterminową współpracę na dwóch strategicznych frontach: stworzenia mapy drogowej technologii wspierającej zaawansowane pojazdy elektryczne z akumulatorami (BEV) Stellantis oraz określenia możliwości dalszego wzmocnienia łańcucha wartości akumulatorów.
Skazani na sukces?
– Stellantis jest zaangażowany w zdekarbonizowaną przyszłość, wykorzystując wszystkie dostępne zaawansowane technologie akumulatorów, aby zapewnić naszym klientom konkurencyjne produkty pojazdów elektrycznych – powiedział nowy prezes Stellantis John Elkann. – To ważne wspólne przedsięwzięcie z naszym partnerem CATL wprowadzi innowacyjną produkcję akumulatorów do zakładu produkcyjnego, który już teraz jest liderem w dziedzinie czystej i odnawialnej energii, pomagając w realizacji zrównoważonego podejścia 360 stopni – dodał.
– Wspólne przedsięwzięcie przeniosło naszą współpracę ze Stellantis na nowy poziom i wierzę, że nasza najnowocześniejsza technologia akumulatorów i wyjątkowa wiedza operacyjna w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem Stellantis w prowadzeniu lokalnej działalności w Saragossie zapewnią duży sukces w branży – dodał Robin Zeng, prezes i dyrektor generalny CATL.
Akumulatorowa ekspansja na Europę
CATL wprowadza do Europy najnowocześniejszą technologię produkcji akumulatorów poprzez swoje dwa zakłady w Niemczech i na Węgrzech, które już działają. Hiszpański zakład zwiększy swoje możliwości w zakresie wspierania celów klimatycznych klientów, jeszcze bardziej podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój e-mobilności i transformacji energetycznej w Europie i na rynku światowym.