– Huby ładowania będą zlokalizowane głównie na naszych stacjach paliw, dzięki czemu klient będzie mógł skorzystać też z oferty stacji paliw. Spróbujemy również konceptu greenfieldowego, czyli w lokalizacjach, które są zbyt małe na zbudowanie stacji paliw, a idealnie wpasują się pod budowę stacji ładowania. Analizujemy, w których lokalizacjach uda nam się osiągnąć większą moc – powiedział ISBnews Hubert Zdrojewski, uczestnik trwającego właśnie Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi . Dyrektor zapowiedział jednocześnie, że w 2025 roku powstanie kilkanaście pierwszych hubów ładowania. – Do 2027 roku takich hubów powstanie ponad 50 w całej Polsce, głównie przy autostradach i trasach szybkiego ruchu – dodał.
Integracja w platformą roamingową
Przedstawiciel Orlenu poinformował również, że sieć Orlen Charge wkrótce wejdzie w skład roamingu.
– Jesteśmy w trakcie kończenia integracji z jedną z największych platform roamingowych. Dzięki temu klienci innych sieci będą mogli korzystać z ładowarek Orlenu w wygodny sposób. Dodatkowo pracujemy nad integracją aplikacji Orlen Charge do aplikacji Orlen Vitay, co pozwoli na dodatkowe udogodnienia dla klientów, takie jak naliczanie punktów Vitay czy korzystanie z innych działalności Grupy Orlen, typu Orlen Paczka – podsumował Zdrojewski.
Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 372,64 mld zł w 2023 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. i wchodzi w skład indeksu WIG20.