Niemiecki koncern chce zainwestować w Ameryce Północnej 7,1 mld USD – przyspieszyć elektryczną i cyfrową transformację swoich produktów zakładając ambitny plan, aby za osiem lat 55% sprzedawanych samochodów w regionie było w pełni elektrycznych. Portfolio pojazdów BEV Grupy Volkswagen powiększy się o ponad 25 nowych modeli do 2030 r. Obecnie VW sprzedaje w USA niemal wyłącznie elektryczne SUV-y.
Producent ogłosił, że chce zainwestować 7,1 miliarda USD w regionie Ameryki Północnej (USA, Kanada, Meksyk) w celu zwiększenia swojego portfolio produktów. Pieniądze mają być przeznaczone na rozwój badań oraz możliwości produkcyjnych. Łącząc razem wiele aktywności m. in. know-how w zakresie akumulatorów i rozwój oprogramowania Volkswagen zamierza do 2030 r. osiągnąć cel którym jest 55% sprzedaży w USA dla pojazdów w pełni elektrycznych.
– Amerykańska innowacyjność i know-how w zakresie produkcji są podstawą naszej strategii wzrostu, a tysiące naszych pracowników każdego dnia ciężko pracuje, aby wprowadzić markę Volkswagen do życia klientów zamieszkujących Amerykę Północną. To głębokie zaangażowanie w nasze lokalne możliwości przekształci Volkswagena w jedną z wiodących marek pojazdów elektrycznych, znaną ze swojego zaangażowania w innowacyjność, jakość i dbania o lokalne społeczności – powiedział Scott Keogh, prezes i dyrektor generalny , Volkswagen Group of America.
Benzyniaki odchodzą do lamusa
Keogh ogłosił, że Volkswagen zacznie stopniowo wycofywać pojazdy benzynowe ze swojego amerykańskiego portfolio. W ich miejsce Volkswagen rozwinie swoją gamę pojazdów elektrycznych, w tym montowany w Ameryce ID.4. Elektryczny mikrobus Buzz w 2024 r. i nowe elektryczne SUV-y pojawią się w sprzedaży od 2026 r. W sumie marki Grupy Volkswagen planują wprowadzić ponad 25 nowych pojazdów z napędem elektrycznym (BEV) dla amerykańskich konsumentów do 2030 r.
Obecnie ponad 90 procent portfolio pojazdów niemieckiego producenta dla Ameryki Północnej jest montowanych właśnie na tym kontynencie, w tym SUV-y Atlas i Atlas Cross Sport w Chattanooga, a także Tiguan w Taos i Jetta w Puebla w Meksyku.
Nowa montownia SUV- ów
Strategia dotycząca zwiększenia oferty opiera się m. in. na przygotowaniu przez firmę obiektów Chattanooga do lokalnej produkcji pojazdów elektrycznych. Montaż SUV-a ID.4 ma się rozpocząć w 2022 r.. Do połowy dekady Volkswagen planuje również unowocześnić swoje fabryki w Puebla i Silao w Meksyku pod kątem montażu pojazdów elektrycznych i komponentów (takich jak silniki elektryczne). Poza montażem Volkswagen chciałby mocno „ulokalnić” swoje centra projektowe i inżynieryjne w USA. Takie podejście ma odzwierciedlać nacisk firmy na zaspokojenie wymagań amerykańskich konsumentów.
Rozwój produkcji ogniw baterii
W ramach przygotowań do wprowadzenia na rynek amerykańskiego modelu ID.4, Volkswagen zainwestował ponad 2,7 mld USD we współpracę z dostawcami na całym kontynencie północnoamerykańskim, w tym we współpracę w zakresie akumulatorów z SK Innovation. Ponadto globalna Grupa Volkswagen zamierza rozwijać produkcję ogniw akumulatorowych w Stanach Zjednoczonych, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na akumulatory wszystkich swoich marek.
Ponadto w maju 2022 r. rozpocznie działalność nowy Battery Engineering Lab (BEL) w Chattanooga. W wyniku inwestycji o wartości 22 mln USD BEL umożliwi firmie testowanie i walidację akumulatorów do wszystkich modeli elektrycznych Volkswagena dostępnych na rynku amerykańskim.
Rozwój oprogramowania skoncentrowany na Ameryce
Keogh podkreślił ponadto zaangażowanie w oprogramowanie i rozwiązania cyfrowe dla amerykańskich konsumentów, opracowane bezpośrednio w Stanach Zjednoczonych. W ramach tego Volkswagen planuje wprowadzić w tym roku aktualizacje OTA i nowe funkcje oprogramowania, takie jak podłączanie i ładowanie, dla ID.4. Producent współpracuje również z CARIAD SE, podmiotem zajmującym się oprogramowaniem Grupy Volkswagen, aby wesprzeć tworzenie północnoamerykańskiej filii w 2022 roku, z jednostkami oprogramowania w Seattle, WA i California’s Bay Area.
Źródło: na podstawie vw.com