Rynek BEV

Volkswagen znacznie obniżył ceny modeli ID

Różnice w stosunku do wcześniejszych cen katalogowych modeli ID sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych
Źródło zdjęcia: Volkswagen

– Konkurencja wymusza cenową elastyczność
– Od 1 września obowiązuje nowy, korzystniejszy cennik elektrycznych modeli marki Volkswagen
– Poprzez rabaty można zaoszczędzić nawet ponad 30 tys. zł
– Efekt? Z uwzględnieniem dopłaty ID.3 da się kupić za mniej niż 100 tys. zł
– ID.7 Tourer, czyli rodzinne kombi na prąd można kupić od niecałych 200 tys. zł

Volkswagen reaguje

Elektryczne modele marki Volkswagen są dość częstym widokiem na polskich drogach, nie da się jednak ukryć, że obecna, rynkowa rzeczywistość nie sprzyja tradycyjnym, europejskim producentom. Niektóre modele VW, jak ID.3 czy ID.4, nie są już najnowsze i nie dają efektu świeżości, którego szuka wielu klientów.

Poza tym, chińska konkurencja oferuje samochody w niskich cenach. Jedynym sposobem, by skutecznie z nią walczyć, jest… obniżanie cen. Co też Volkswagen właśnie zrobił.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 
 

Rabaty w nowym cenniku: od 1 września

Volkswagen od 1 września wprowadził nowe, mocno obniżone ceny dla swoich modeli elektrycznych z gamy ID. To kwoty transakcyjne, czyli uwzględniające rabaty. Klient w salonie faktycznie zapłaci tyle, ile widnieje w nowym cenniku.

Dla osób planujących zakup elektrycznego Volkswagena to istotna zmiana, bo różnice w stosunku do wcześniejszych cen katalogowych sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Uwaga – w konfiguratorze nadal widnieją ceny sprzed obniżek (stan na 4.09).

VW ID.3 – nowy cennik

Nowe ceny ID.3 prezentują się następująco:

Volkswagen ID.3

WersjaPoj. baterii / MocCena przedCena po (promocyjna)Najniższa cena z 30 dni
Pure52 kWh / 170 KM137 690 zł119 690 zł141 590 zł
Pro59 kWh / 204 KM158 390 zł140 390 zł162 290 zł
Pro S79 kWh / 204 KM166 890 zł148 890 zł170 790 zł
Plus59 kWh / 204 KM162 990 zł144 990 zł166 890 zł
Plus79 kWh / 204 KM171 490 zł153 490 zł175 390 zł
GTX79 kWh / 286 KM199 890 zł181 890 zł211 790 zł
GTX Performance79 kWh / 326 KM205 920 zł187 920 zł218 020 zł

VW ID.4

WersjaPoj. baterii / MocCena przedCena poNajniższa cena z 30 dni
Pure52 kWh / 170 KM148 390 zł123 390 zł148 390 zł
Plus52 kWh / 170 KM152 790 zł127 790 zł152 790 zł
Pro77 kWh / 286 KM186 590 zł161 590 zł186 590 zł
Pro 4Motion77 kWh / 286 KM199 990 zł174 990 zł199 990 zł
Plus 4Motion77 kWh / 286 KM196 590 zł171 590 zł196 590 zł
Style Plus77 kWh / 286 KM209 990 zł184 990 zł209 990 zł
GTX 4Motion77 kWh / 286 KM208 790 zł183 790 zł218 790 zł
GTX Plus 4Motion79 kWh / 340 KM218 490 zł193 490 zł228 490 zł
GTX Plus 4Motion79 kWh / 340 KM227 290 zł202 290 zł237 290 zł

VW ID.5

Volkswagen ID.5

WersjaPoj. baterii / MocCena przedCena poNajniższa cena z 30 dni
Pure52 kWh / 170 KM164 090 zł129 090 zł154 090 zł
Pro52 kWh / 170 KM168 490 zł133 490 zł158 490 zł
Pro77 kWh / 286 KM202 390 zł167 390 zł192 390 zł
Plus77 kWh / 286 KM211 990 zł176 990 zł236 990 zł
Style Plus77 kWh / 286 KM220 790 zł185 790 zł210 790 zł
GTX 4Motion79 kWh / 340 KM233 290 zł198 290 zł233 290 zł
GTX Plus 4Motion79 kWh / 340 KM242 090 zł207 090 zł242 090 zł

Volkswagen ID.7 (Liftback)

WersjaPoj. baterii / MocCena przedCena poNajniższa cena z 30 dni
Pro77 kWh / 286 KM222 690 zł182 690 zł227 690 zł
Plus77 kWh / 286 KM231 690 zł191 690 zł236 690 zł
Pro S86 kWh / 286 KM234 590 zł194 590 zł239 590 zł
GTX 4Motion86 kWh / 340 KM255 290 zł215 290 zł270 290 zł
GTX Plus 4Motion86 kWh / 340 KM266 330 zł226 330 zł281 330 zł
Plus86 kWh / 286 KM243 590 zł203 590 zł248 790 zł

Volkswagen ID.7 Tourer

WersjaPoj. baterii / MocCena przedCena poNajniższa cena z 30 dni
Pro77 kWh / 286 KM226 690 zł186 690 zł231 690 zł
Plus77 kWh / 286 KM235 890 zł195 890 zł240 890 zł
Pro S86 kWh / 286 KM238 590 zł198 590 zł243 590 zł
Plus86 kWh / 286 KM247 790 zł207 790 zł252 790 zł
GTX 4Motion86 kWh / 340 KM259 290 zł219 290 zł274 290 zł
GTX Plus 4Motion86 kWh / 340 KM270 330 zł230 330 zł275 330 zł

Dobre ceny, ale uwaga na pakiety

Nowe ceny modeli ID.3, ID.4 i ID.7 sprawiają, że Volkswagena można dziś kupić taniej niż wielu konkurentów z segmentu. ID.3 w podstawowej wersji spadł do „ligi” poniżej 120 tys. zł. To kwota, którą jeszcze niedawno płaciło się za miejskie auta elektryczne z mniejszymi bateriami. ID.4 z napędem na obie osie startuje od 171 590 zł, a ID.7 Tourer – rodzinne kombi na prąd – od niespełna 200 tys. zł.

Trzeba jednak pamiętać, że większość istotnych dodatków (matrycowe reflektory, kamery 360, lepsze audio czy podgrzewane fotele) wymaga dokupienia pakietów – a te kosztują od kilku do kilkunastu tysięcy złotych każdy. Nie da się większości z tych opcji kupować osobno, więc np. w przypadku modelu ID.4 trzeba kupić pakiet za ponad 10 tysięcy zł, by mieć kamery 360, albo pakiet za niemal 8000 zł, by mieć audio Harman Kardon.

Dobra wiadomość: wszystkie ceny można dodatkowo obniżyć dzięki dopłatom z programu „NaszEauto”. Wtedy cena za bazowe ID.3 spada poniżej „magicznej granicy” 100 000 zł. Wygląda na to, że Volkswagen na poważnie wziąć się za rywalizację z chińskimi markami i zamierza pokonać je ich własną bronią – czyli cenami.

PMA

REKLAMA