Volkswagen reaguje
Elektryczne modele marki Volkswagen są dość częstym widokiem na polskich drogach, nie da się jednak ukryć, że obecna, rynkowa rzeczywistość nie sprzyja tradycyjnym, europejskim producentom. Niektóre modele VW, jak ID.3 czy ID.4, nie są już najnowsze i nie dają efektu świeżości, którego szuka wielu klientów.
Poza tym, chińska konkurencja oferuje samochody w niskich cenach. Jedynym sposobem, by skutecznie z nią walczyć, jest… obniżanie cen. Co też Volkswagen właśnie zrobił.
Rabaty w nowym cenniku: od 1 września
Volkswagen od 1 września wprowadził nowe, mocno obniżone ceny dla swoich modeli elektrycznych z gamy ID. To kwoty transakcyjne, czyli uwzględniające rabaty. Klient w salonie faktycznie zapłaci tyle, ile widnieje w nowym cenniku.
Dla osób planujących zakup elektrycznego Volkswagena to istotna zmiana, bo różnice w stosunku do wcześniejszych cen katalogowych sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Uwaga – w konfiguratorze nadal widnieją ceny sprzed obniżek (stan na 4.09).
VW ID.3 – nowy cennik
Nowe ceny ID.3 prezentują się następująco:
Volkswagen ID.3
| Wersja | Poj. baterii / Moc | Cena przed | Cena po (promocyjna) | Najniższa cena z 30 dni |
| Pure | 52 kWh / 170 KM | 137 690 zł | 119 690 zł | 141 590 zł |
| Pro | 59 kWh / 204 KM | 158 390 zł | 140 390 zł | 162 290 zł |
| Pro S | 79 kWh / 204 KM | 166 890 zł | 148 890 zł | 170 790 zł |
| Plus | 59 kWh / 204 KM | 162 990 zł | 144 990 zł | 166 890 zł |
| Plus | 79 kWh / 204 KM | 171 490 zł | 153 490 zł | 175 390 zł |
| GTX | 79 kWh / 286 KM | 199 890 zł | 181 890 zł | 211 790 zł |
| GTX Performance | 79 kWh / 326 KM | 205 920 zł | 187 920 zł | 218 020 zł |
VW ID.4
| Wersja | Poj. baterii / Moc | Cena przed | Cena po | Najniższa cena z 30 dni |
| Pure | 52 kWh / 170 KM | 148 390 zł | 123 390 zł | 148 390 zł |
| Plus | 52 kWh / 170 KM | 152 790 zł | 127 790 zł | 152 790 zł |
| Pro | 77 kWh / 286 KM | 186 590 zł | 161 590 zł | 186 590 zł |
| Pro 4Motion | 77 kWh / 286 KM | 199 990 zł | 174 990 zł | 199 990 zł |
| Plus 4Motion | 77 kWh / 286 KM | 196 590 zł | 171 590 zł | 196 590 zł |
| Style Plus | 77 kWh / 286 KM | 209 990 zł | 184 990 zł | 209 990 zł |
| GTX 4Motion | 77 kWh / 286 KM | 208 790 zł | 183 790 zł | 218 790 zł |
| GTX Plus 4Motion | 79 kWh / 340 KM | 218 490 zł | 193 490 zł | 228 490 zł |
| GTX Plus 4Motion | 79 kWh / 340 KM | 227 290 zł | 202 290 zł | 237 290 zł |
VW ID.5
Volkswagen ID.5
| Wersja | Poj. baterii / Moc | Cena przed | Cena po | Najniższa cena z 30 dni |
| Pure | 52 kWh / 170 KM | 164 090 zł | 129 090 zł | 154 090 zł |
| Pro | 52 kWh / 170 KM | 168 490 zł | 133 490 zł | 158 490 zł |
| Pro | 77 kWh / 286 KM | 202 390 zł | 167 390 zł | 192 390 zł |
| Plus | 77 kWh / 286 KM | 211 990 zł | 176 990 zł | 236 990 zł |
| Style Plus | 77 kWh / 286 KM | 220 790 zł | 185 790 zł | 210 790 zł |
| GTX 4Motion | 79 kWh / 340 KM | 233 290 zł | 198 290 zł | 233 290 zł |
| GTX Plus 4Motion | 79 kWh / 340 KM | 242 090 zł | 207 090 zł | 242 090 zł |

Volkswagen ID.7 (Liftback)
| Wersja | Poj. baterii / Moc | Cena przed | Cena po | Najniższa cena z 30 dni |
| Pro | 77 kWh / 286 KM | 222 690 zł | 182 690 zł | 227 690 zł |
| Plus | 77 kWh / 286 KM | 231 690 zł | 191 690 zł | 236 690 zł |
| Pro S | 86 kWh / 286 KM | 234 590 zł | 194 590 zł | 239 590 zł |
| GTX 4Motion | 86 kWh / 340 KM | 255 290 zł | 215 290 zł | 270 290 zł |
| GTX Plus 4Motion | 86 kWh / 340 KM | 266 330 zł | 226 330 zł | 281 330 zł |
| Plus | 86 kWh / 286 KM | 243 590 zł | 203 590 zł | 248 790 zł |
Volkswagen ID.7 Tourer
| Wersja | Poj. baterii / Moc | Cena przed | Cena po | Najniższa cena z 30 dni |
| Pro | 77 kWh / 286 KM | 226 690 zł | 186 690 zł | 231 690 zł |
| Plus | 77 kWh / 286 KM | 235 890 zł | 195 890 zł | 240 890 zł |
| Pro S | 86 kWh / 286 KM | 238 590 zł | 198 590 zł | 243 590 zł |
| Plus | 86 kWh / 286 KM | 247 790 zł | 207 790 zł | 252 790 zł |
| GTX 4Motion | 86 kWh / 340 KM | 259 290 zł | 219 290 zł | 274 290 zł |
| GTX Plus 4Motion | 86 kWh / 340 KM | 270 330 zł | 230 330 zł | 275 330 zł |

Dobre ceny, ale uwaga na pakiety
Nowe ceny modeli ID.3, ID.4 i ID.7 sprawiają, że Volkswagena można dziś kupić taniej niż wielu konkurentów z segmentu. ID.3 w podstawowej wersji spadł do „ligi” poniżej 120 tys. zł. To kwota, którą jeszcze niedawno płaciło się za miejskie auta elektryczne z mniejszymi bateriami. ID.4 z napędem na obie osie startuje od 171 590 zł, a ID.7 Tourer – rodzinne kombi na prąd – od niespełna 200 tys. zł.
Trzeba jednak pamiętać, że większość istotnych dodatków (matrycowe reflektory, kamery 360, lepsze audio czy podgrzewane fotele) wymaga dokupienia pakietów – a te kosztują od kilku do kilkunastu tysięcy złotych każdy. Nie da się większości z tych opcji kupować osobno, więc np. w przypadku modelu ID.4 trzeba kupić pakiet za ponad 10 tysięcy zł, by mieć kamery 360, albo pakiet za niemal 8000 zł, by mieć audio Harman Kardon.
Dobra wiadomość: wszystkie ceny można dodatkowo obniżyć dzięki dopłatom z programu „NaszEauto”. Wtedy cena za bazowe ID.3 spada poniżej „magicznej granicy” 100 000 zł. Wygląda na to, że Volkswagen na poważnie wziąć się za rywalizację z chińskimi markami i zamierza pokonać je ich własną bronią – czyli cenami.
PMA

