Grupa Volkswagena nie zwalnia tempa, cały czas próbując urozmaicić swoją gamę pojazdów elektrycznych. Po zaprezentowaniu ID.7 przyszedł czas na jego sportową odmianę. Koncepcyjny Volkswagen ID.X Performance wyróżnia się przede wszystkim stylistyką. Nowy przedni zderzak z rozbudowanym splitterem, progi oraz tylny zderzak z dużym dyfuzorem – to wszystko ma niemiecki koncept. Zwieńczeniem projektu jest natomiast spore skrzydło na tylnej klapie, czerwone wstawki czy świetnie pasujące złote felgi, na które naciągnięto semislicki – Michelin Pilot Cup 2R.
Niemiecki koncern nie postawił wyłącznie na zmiany stylistyczne. Modyfikacji uległo również zawieszenie, które jest sztywniejsze oraz osadza platformę MEB (na której auto jest zbudowane) bliżej ziemi o 6 centymetrów w porównaniu do klasycznego ID.7.
Kolejne modyfikacje dotyczą układu napędowego. ID.X Performance korzysta z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 550 KM. Duża moc z pewnością wpływa na znaczne zużycie energii. Dlatego Volkswagen w swoim koncepcie pozostawił możliwość ładowania prądem stałym z mocą 200 kW.
Koncern nie podjął jeszcze decyzji czy zaprezentowana odmiana ID.X Performance stanie się odmianą seryjną. W tym momencie możemy jednak potwierdzić, że ID.7 doczeka się mocniejszej wersji GTX.