Testowany model znacznie przekroczył (o 232 km) maksymalny zasięg modelu WLTP (w cyklu mieszanym) wynoszący 709 km, czyli o 32,7%. Podczas liczącej 941 kilometrów trasy ID.7 Pro S zużywał średnio zaledwie 9,2 kWh/100 km. W przeliczeniu na odpowiednik z silnikiem wysokoprężnym średnie zużycie paliwa w Nardò odpowiada zaledwie około 1 litrowi na 100 km. Celem testu w Nardò było określenie maksymalnej wydajności wprowadzonego w 2024 roku ID.7 Pro S.
Efektywna symulacja
Jazda próbna nowym ID.7 Pro S została przeprowadzona w grudniu 2024 r. przez kierowców Volkswagen Driving Experience na torze Low Speed Ring w Nardò w temperaturze otoczenia od 5 do 15 stopni Celsjusza. Tor o długości 12,5 km umożliwia efektywną symulację różnych scenariuszy drogowych i testów wytrzymałościowych. Średnia prędkość podczas testu wydajności wyniosła 29 km/h, co odpowiada typowym prędkościom w godzinach szczytu w dużych miastach. Według najnowszego “Traffic Index” opracowanego przez firmę TomTom, specjalizującą się w nawigacji, prędkość ta waha się od 22 km/h (Hamburg) do 31 km/h (Amsterdam).
ID.7 Pro S z akumulatorem o pojemności 86 kWh (netto) ma jeden z najwyższych zasięgów w swojej klasie pojazdów elektrycznych. Samochód testowy nie został poddany żadnej formie modyfikacji technicznej na potrzeby testu, a jego produkcja odbyła się w niemieckiej fabryce w Emden.
Kluczem aerodynamika i napęd
Jak podkreśla producent fundamentem wydajności ID.7 Pro S jest aerodynamika i układ napędowy. Współczynnik oporu powietrza w zależności od wyposażenia wynosi 0,23. Napęd, znany jako “APP550”, jest równie ekonomiczny, co wydajny. Elektryczny silnik napędowy zintegrowany z tylną osią rozwija maksymalny moment obrotowy 545 Nm, dzięki czemu ID.7 zużywa od 16,2 do 13,6 kWh/100 km w oficjalnym cyklu WLTP i przyspiesza w wersji Pro S od zera do 100 km/h w 6,6 sekundy. Model ładuje na stacjach DC ładuje się z mocą do 200 kW. Akumulator jest ładowany od 10 do 80% w około 26 minut.