– Wraz z BMW Vision Neue Klasse model studyjny BMW Vision Neue Klasse X pokazuje szerokie spektrum naszego przyszłego portfolio modeli BMW. Czy to sportowa limuzyna ze wszystkimi jej wariantami, czy nowoczesna rodzina SAV – Neue Klasse może reprezentować różnorodność wszystkich modeli, które inspirują naszych klientów dziś i będą inspirować w przyszłości. Tym samym podkreślamy, że Neue Klasse to znacznie więcej niż tylko samochód czy konkretna koncepcja, to nowa definicja marki BMW – i jednocześnie bardziej BMW niż kiedykolwiek dotąd – powiedział Oliver Zipse, Prezes Zarządu BMW AG.
Cztery supermózgi
Najnowszy model studyjny pokazuje, jak BMW wyobraża sobie przyszłość swoich modeli X. Innowacyjny sposób sterowania układem napędowym i jezdnym zapewnia dostosowane do indywidualnych potrzeb wrażenia z jazdy. Bazuje on na nowym oprogramowaniu opracowanym przez BMW Group.
– Neue Klasse wznosi prowadzenie BMW na jeszcze wyższy poziom. W samochodach BMW przyszłości pracować będą cztery zupełnie nowe „supermózgi”: wysokowydajne komputery, które inteligentnie łączą to, co wcześniej działało osobno. Pierwszy „supermózg” stworzyliśmy w stu procentach we własnym zakresie. Odpowiedzialny jest on za całą dynamikę napędu i jazdy. Posiada nawet dziesięciokrotnie większą mocą obliczeniową niż wcześniej. Drugi „supermózg” umożliwia pójście o krok dalej w zakresie automatyzacji jazdy. W przyszłości połączymy cztery ważne sterowniki w jednym wysokowydajnym komputerze. Rezultatem tego będzie większa dynamika, większa precyzja, większa wydajność i jeszcze większa radość z jazdy – dodał Frank Weber, członek zarządu ds. rozwoju w BMW AG.
Reinterpretacja modeli BMW X
Również w połączeniu z dwubryłową konstrukcją modelu BMW X minimalistyczny język stylistyczny opracowany dla Neue Klasse oznacza duży przeskok w stylistyce nadwozia i wnętrza. W pełni elektryczna architektura pojazdu ze zwiększonym prześwitem oferuje nowe możliwości zwiększenia przestronności wnętrza. Umożliwia uzyskanie długiego rozstawu osi, krótkich zwisów karoserii i typowych proporcji BMW. Duże powierzchnie szyb i panoramiczny szklany dach tworzą wrażenie lekkiej, przestronnej przestrzeni uzupełnionej o tekstylia w ciepłych kolorach.
Wydajniejsza szósta generacja
W Neue Klasse użyto technologii BMW eDrive szóstej generacji. Oprócz ulepszonych silników elektrycznych obejmuje ona również nowe, okrągłe ogniwa akumulatorów litowo-jonowych. Mają one gęstość energii o ponad 20% wyższą niż w przypadku dotychczasowych ogniw pryzmatycznych. W połączeniu z przejściem na system 800 V przyspieszają one ładowanie nawet o 30 procent. W ciągu dziesięciu minut można wydłużyć zasięg o 300 km. Szósta generacja BMW eDrive zapewnia też zasięg większy nawet o 30 procent. Opór powietrza został zmniejszony o 20% w porównaniu z porównywalnym modelem z obecnego portfolio.