Największa w Niemczech konferencja i wystawa autobusów elektrycznych już od 14 lat podnosi ważne kwestie dla branży i obszaru e-mobilności w transporcie publicznym. Tegoroczna edycja będzie skupiała się na zagadnieniach: Jak autobusowy transport publiczny może jeszcze lepiej realizować cele ochrony klimatu? Jakie innowacyjne rozwiązania mogą wspomóc realizację tego celu? Jak możemy odnieść sukces w transformacji transportu na bardziej zrównoważony?
Bezemisyjne autobusy elektryczne, wodorowe i trolejbusy marki Solaris oferowane są dziś w różnych długościach, od 9 do nawet 24 metrów, z szerokimi możliwościami w zakresie wyboru komponentów. W ciągu minionej dekady Solaris dostarczył do klientów już niemal 1800 autobusów elektrycznych, co sprawia, że firma jest pod tym względem na pierwszym miejscu wśród europejskich producentów. Kolejne 650 pojazdów bateryjnych jest w produkcji. Solaris podkreśla, że jest także liderem rozwoju technologii wodorowej w transporcie publicznym. Ponad 100 autobusów wodorowych marki obsługuje dziś ruch pasażerski w kilku europejskich państwach, dalsze 100 zaś jest przygotowywanych do odbiorów.
Na stoisku Solarisa w stolicy Niemiec wystawiony został przegubowy autobus elektryczny Urbino 18 electric, wyposażony w dwie napędowe osie elektryczne oraz baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 550 kWh. Solaris rozbudował swoją ofertę bateryjną o autobus przegubowy o wzmocnionej mocy, aby zagwarantować jeszcze lepszą operacyjność i osiągi 18-metrowego pojazdu na wymagających trasach i wzniesieniach.
Baterie w Urbino 18 electric ładowane są przez pantograf oraz klasyczne złącze plug-in, a energia przekazywana jest do 4 silników o mocy 125 kW każdy, zamontowanych w obu osiach napędowych. Na pokładzie przegubowca znajduje się 40 miejsc siedzących plus dwa składane, a 16 z nich to miejsca o wysokiej dostępności, nie wymagające pokonywania dodatkowych stopni.