Home Pojazdy Jednoślady Ultrakompaktowy i mocny: ZF z nowym systemem napędowym dla e-rowerów

Jednośladowa technologia

Ultrakompaktowy i mocny: ZF z nowym systemem napędowym dla e-rowerów

Jednośladowa technologia

Ultrakompaktowy i mocny: ZF z nowym systemem napędowym dla e-rowerów

Elektryczne rowery są coraz cześciej wykorzystywane przez firmy świadczące usługi w aglomeracjach miejskich.
Fot. ZF
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Na targach rowerowych Eurobike 2024 (od 3 do 7 lipca, Frankfurt nad Menem) ZF po raz pierwszy zaprezentuje swój nowy system napędowy dla e-rowerów. Podstawowym elementem „ZF Bike Eco System” jest potężny, ale niezwykle kompaktowy silnik środkowy. Grupa ZF swoje zakłady w Polsce ma aż w 7 lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach – Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Zatrudnia w nich prawie 11 000 osób.

Walka o flotowego klienta

Europejski rynek e-rowerów szybko rośnie. Firmy branżowe walczą zaś nie tylko o klienta indywidualnego, ale m. in także flotowego.

Nowa mobilność rozwija się błyskawicznie. Rowery, a szczególnie rowery elektryczne, są w miastach najefektywniejszym środkiem komunikacji wykorzystywanym m.in. do szybkich dostaw. Są wyjątkowo tanie w eksploatacji i niezawodne. Na krótkich dystansach, do kilku kilometrów, są zaś równie szybkie jak samochody czy skutery – powiedział Michał Luterek, Business Manager w Arval Service.

Silnik kluczowym ogniwem

Ultrakompaktowy i mocny „ZF Bike Eco System” ma zawierać wszystkie komponenty wymagane do napędu elektrycznego, takie jak jednostka napędowa, baterie, jednostki sterujące i operacyjne, aplikacja i połączenie z chmurą. Jego kluczowym ogniwem jest zaś potężny, ale niezwykle kompaktowy silnik środkowy.

Oferujemy producentom e-rowerów kompletny system napędowy z jednego źródła. Nasz bardzo kompaktowy i lekki środkowy silnik jest wyjątkowy w segmencie mocnych napędów rowerowych. Opracowaliśmy technicznie system napędowy, który producenci rowerów elektrycznych mogą zainstalować na rowerze ze znacznie mniejszym wysiłkiem niż w przypadku standardowych e-napędów na rynku. Ponadto nasze rozwiązanie oferuje większą swobodę projektowania dla producentów rowerów – wyjaśnia Daniel Haerter, szef działu Micro Mobility w ZF Group.

Jak informuje producent ZF Bike Eco System, ZF można stosować prawie we wszystkich typach rowerów elektrycznych. Zarówno tych dedykowanych na nawierzchnię żwirową, przystosowanych do dojazdów do pracy, rowery miejskie czy na wycieczki w góry. System jest również otwarty na współpracę z interfejsami i opcjami integracji dla zewnętrznych dostawców.

RaWa

Źródło: ZF
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory