Walka o flotowego klienta
Europejski rynek e-rowerów szybko rośnie. Firmy branżowe walczą zaś nie tylko o klienta indywidualnego, ale m. in także flotowego.
– Nowa mobilność rozwija się błyskawicznie. Rowery, a szczególnie rowery elektryczne, są w miastach najefektywniejszym środkiem komunikacji wykorzystywanym m.in. do szybkich dostaw. Są wyjątkowo tanie w eksploatacji i niezawodne. Na krótkich dystansach, do kilku kilometrów, są zaś równie szybkie jak samochody czy skutery – powiedział Michał Luterek, Business Manager w Arval Service.
Silnik kluczowym ogniwem
Ultrakompaktowy i mocny „ZF Bike Eco System” ma zawierać wszystkie komponenty wymagane do napędu elektrycznego, takie jak jednostka napędowa, baterie, jednostki sterujące i operacyjne, aplikacja i połączenie z chmurą. Jego kluczowym ogniwem jest zaś potężny, ale niezwykle kompaktowy silnik środkowy.
– Oferujemy producentom e-rowerów kompletny system napędowy z jednego źródła. Nasz bardzo kompaktowy i lekki środkowy silnik jest wyjątkowy w segmencie mocnych napędów rowerowych. Opracowaliśmy technicznie system napędowy, który producenci rowerów elektrycznych mogą zainstalować na rowerze ze znacznie mniejszym wysiłkiem niż w przypadku standardowych e-napędów na rynku. Ponadto nasze rozwiązanie oferuje większą swobodę projektowania dla producentów rowerów – wyjaśnia Daniel Haerter, szef działu Micro Mobility w ZF Group.
Jak informuje producent ZF Bike Eco System, ZF można stosować prawie we wszystkich typach rowerów elektrycznych. Zarówno tych dedykowanych na nawierzchnię żwirową, przystosowanych do dojazdów do pracy, rowery miejskie czy na wycieczki w góry. System jest również otwarty na współpracę z interfejsami i opcjami integracji dla zewnętrznych dostawców.
RaWa