Producent samochodów sportowych w 2024 roku dostarczył 310 718 samochodów. Odpowiada to spadkowi o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Porsche w roku ubiegłym wprowadziło na rynek swój drugi w pełni elektryczny model w 2024 roku, czyli Macana. – W ciągu ostatnich miesięcy dostarczono już ponad 18 000 egzemplarzy wariantu w pełni elektrycznego – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
Wzrost w czterech z pięciu regionów świata
W Europie (z wyłączeniem Niemiec) Porsche dostarczyło w ubiegłym roku 75 899 samochodów. To o osiem proc. więcej niż w roku poprzednim. Na rodzimym rynku w Niemczech 35 858 klientów było w stanie odebrać swoje samochody – wzrost o 11%. Z 86 541 dostawami Ameryka Północna po raz kolejny jest największym regionem sprzedaży, odnotowując wzrost o jeden procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W Chinach 56 887 samochodów zostało przekazanych klientom (-28 proc.). zdaniem producenta spadek wynika głównie z utrzymującej się trudnej sytuacji gospodarczej w tym regionie. Rynki zamorskie i wschodzące ponownie rozwinęły się pozytywnie wraz ze wzrostem o 6%. W sumie 55 533 samochodów zostało przekazanych klientom w tym regionie.
Niezły wynik elektrycznego Macana
Na początku roku nowy w pełni elektryczny Macan świętował swoją światową premierę w Singapurze. Jest on sukcesywnie wprowadzany na rynki od końca września. Do końca 2024 roku dostarczono 18 278 w pełni elektrycznych modeli. W większości krajów spoza UE Porsche nadal oferuje poprzedni Macan, jako opcję spacji spalinową, z czego 64 517 egzemplarzy zostało dostarczonych. W sumie Porsche dostarczyło 82 795 Macan w 2024 roku. Jest to spadek o 5% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Flagowiec, czyli model 911 cieszył się dużą popularnością w 2024 roku. Auto odebrało 50 941 klientów (wzrost o 2% w porównaniu z 2023 rokiem). Modele 718 Boxster i 718 Cayman zanotowały 23 670 dostaw. To o 15% więcej niż w roku poprzednim.
Taycan ze słabszą sprzedażą
W ubiegłym roku do klientów dostarczono 20 836 egzemplarzy Taycan. Odpowiada to spadkowi o 49%, co firma tłumaczy problemami na chińskim rynku. Cayenne stał się bestsellerem wśród sześciu modeli Porsche w 2024 roku. 102 889 sztuk zostało przekazanych klientom, co stanowi wzrost o 18% w stosunku do roku poprzedniego. Panamera odpowiadała za 29 587 dostaw. Spadek o 13% dla tej linii modelowej można wyjaśnić głównie niższym popytem na tę linię modelową na rynku chińskim.
– Dzięki najmłodszej ofercie produktów w historii firmy, nasza oferta jest bardzo atrakcyjna dla naszych klientów. Jednocześnie oczywiście spodziewamy się, że warunki gospodarcze i geopolityczne będą rzucić nam wyzwanie bardziej niż kiedykolwiek w 2025 roku. Niemniej jednak naszym celem jest dalsze wzmacnianie naszej marki na całym świecie i wykorzystanie potencjału rynkowego. Zrobimy to zgodnie z popytem w poszczególnych regionach, aby pozostać wiernym naszej zasadzie sprzedaży opartej na wartości w przyszłości – podsumował Detlev von Platen.