Home elektromobilni Trudny rok, ale ze wzrostem odsetka zelektryfikowanych aut

Porsche

Trudny rok, ale ze wzrostem odsetka zelektryfikowanych aut

Porsche

Trudny rok, ale ze wzrostem odsetka zelektryfikowanych aut

Od września do grudnia 2024 roku, Macan znalazł ponad 18 tys. nabywców
Fot. Arch. EPL
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

W 2024 roku Porsche AG dostarczyło klientom 310 718 pojazdów (mniej o 3% względem roku 2023). Największy spadek (o 28%), firma zanotowała na chińskim rynku.  Odsetek zelektryfikowanych samochodów sportowych wzrósł za to z 22% do 27%. Prawie połowa z nich to pojazdy czysto elektryczne – poinformował niemiecki producent.

Producent samochodów sportowych w 2024 roku dostarczył 310 718 samochodów. Odpowiada to spadkowi o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Porsche w roku ubiegłym wprowadziło na rynek swój drugi w pełni elektryczny model w 2024 roku, czyli Macana. – W ciągu ostatnich miesięcy dostarczono już ponad 18 000 egzemplarzy wariantu w pełni elektrycznego – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.

Wzrost w czterech z pięciu regionów świata

W Europie (z wyłączeniem Niemiec) Porsche dostarczyło w ubiegłym roku 75 899 samochodów. To o osiem proc. więcej niż w roku poprzednim. Na rodzimym rynku w Niemczech 35 858 klientów było w stanie odebrać swoje samochody – wzrost o 11%. Z 86 541 dostawami Ameryka Północna po raz kolejny jest największym regionem sprzedaży, odnotowując wzrost o jeden procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W Chinach 56 887 samochodów zostało przekazanych klientom (-28 proc.). zdaniem producenta spadek wynika głównie z utrzymującej się trudnej sytuacji gospodarczej w tym regionie. Rynki zamorskie i wschodzące ponownie rozwinęły się pozytywnie wraz ze wzrostem o 6%. W sumie 55 533 samochodów zostało przekazanych klientom w tym regionie.

Niezły wynik elektrycznego Macana

Na początku roku nowy w pełni elektryczny Macan świętował swoją światową premierę w Singapurze. Jest on sukcesywnie wprowadzany na rynki od końca września. Do końca 2024 roku dostarczono 18 278 w pełni elektrycznych modeli. W większości krajów spoza UE Porsche nadal oferuje poprzedni Macan, jako opcję spacji spalinową, z czego 64 517 egzemplarzy zostało dostarczonych. W sumie Porsche dostarczyło 82 795 Macan w 2024 roku. Jest to spadek o 5% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Flagowiec, czyli model 911 cieszył się dużą popularnością w 2024 roku. Auto odebrało 50 941 klientów (wzrost o 2% w porównaniu z 2023 rokiem). Modele 718 Boxster i 718 Cayman zanotowały 23 670 dostaw. To o 15% więcej niż w roku poprzednim.

Taycan ze słabszą sprzedażą

W ubiegłym roku do klientów dostarczono 20 836 egzemplarzy Taycan. Odpowiada to spadkowi o 49%, co firma tłumaczy problemami na chińskim rynku. Cayenne stał się bestsellerem wśród sześciu modeli Porsche w 2024 roku. 102 889 sztuk zostało przekazanych klientom, co stanowi wzrost o 18% w stosunku do roku poprzedniego. Panamera odpowiadała za 29 587 dostaw. Spadek o 13% dla tej linii modelowej można wyjaśnić głównie niższym popytem na tę linię modelową na rynku chińskim.

Dzięki najmłodszej ofercie produktów w historii firmy, nasza oferta jest bardzo atrakcyjna dla naszych klientów. Jednocześnie oczywiście spodziewamy się, że warunki gospodarcze i geopolityczne będą rzucić nam wyzwanie bardziej niż kiedykolwiek w 2025 roku. Niemniej jednak naszym celem jest dalsze wzmacnianie naszej marki na całym świecie i wykorzystanie potencjału rynkowego. Zrobimy to zgodnie z popytem w poszczególnych regionach, aby pozostać wiernym naszej zasadzie sprzedaży opartej na wartości w przyszłości – podsumował Detlev von Platen.

PORSCHE AG

Dostawy
Styczeń – Grudzień
20232024Różnica
Na całym świecie320,221310,718-3%
Niemcy32,43035,858+11%
Ameryka Północna86,05986,541+1%
Chiny79,28356,887-28%
Europa (z wyłączeniem Niemiec)70,22975,899+8%
Rynki zamorskie i wschodzące52,22055,533+6%
Źródło: Porsche
Źródło: Porsche
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory