Home Pojazdy Osobowe BMW Triumf aut elektrycznych. Sprzedaż wyższa niż u rywali razem wziętych

BMW

Triumf aut elektrycznych. Sprzedaż wyższa niż u rywali razem wziętych

BMW

Triumf aut elektrycznych. Sprzedaż wyższa niż u rywali razem wziętych

Do końca dekady BMW planuje osiągnąć 50% sprzedaży samochodów elektrycznych
Fot. BMW
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

W zeszłym roku BMW sprzedało 368 475 aut elektrycznych. To więcej niż Audi i Mercedes razem wzięte. Bawarska marka szykuje nowości, które powinny jeszcze poprawić sprzedażowy wynik.

Marka BMW oferuje obecnie szerokie portfolio aut elektrycznych Warto zauważyć, że w każdym wypadku oprócz SUV-a iX są to modele, które mają wersje także w gamie pojazdów spalinowych, z silnikami benzynowymi, hybrydowymi czy wysokoprężnymi. Aktualna gama BMW serii „i” (czyli elektrycznych) składa się z następujących aut:

-iX1, kompaktowy SUV
-iX2, kompaktowy SUV coupe
-i4, czterodrzwiowe coupe (liftback)
-i5, sedan klasy wyższej
-i5 Touring, kombi klasy wyższej
-i7, limuzyna klasy luksusowej
-iX, SUV klasy wyższej

Rywale w tyle

Taka strategia – jak widać – przynosi efekty. BMW zanotowało w 2024 r. znaczący wzrost globalnej sprzedaży – do tego stopnia, że sprzedaż modeli EV tej marki przewyższyła sprzedaż aut elektrycznych marek Audi i Mercedes, czyli „odwiecznych” rywali BMW.

W zeszłym roku BMW sprzedało 368 475 pojazdów elektrycznych na całym świecie (z wyłączeniem należących do BMW marek Mini i Rolls-Royce). Dla porównania, Mercedes-Benz sprzedał 185 059 aut EV, natomiast Audi dostarczyło ponad 164 000 w pełni elektrycznych modeli klientom na całym świecie – łącznie te dwie marki sprzedały 349 060 sztuk samochodów elektrycznych.

Fot. BMW

W 2024 roku globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych BMW wzrosła o 13,5% (i osiągnęła nowy rekord w Stanach Zjednoczonych), podczas gdy Mercedes-Benz i Audi odnotowały spadki odpowiednio o 23,1% i 8%.

Mini i Rolls-Royce również odnotowały wzrosty w segmencie EV w zeszłym roku. Mini sprzedało 56 171 samochodów zasilanych bateryjnie (wzrost o 24,3% w porównaniu z 2023 r.), a Rolls-Royce sprzedał rekordowe 1890 pojazdów elektrycznych. Co ciekawe, gama RR na prąd składa się wyłącznie z jednego modelu, Spectre. Wynik z 2024 r. stanowi ogromny wzrost w porównaniu z rezultatem Spectre z 2023 r. (326 aut).

W sumie BMW Group sprzedało w zeszłym roku prawie 2,5 miliona samochodów, czyli o 4% mniej niż w 2023 roku, jednak udział modeli elektrycznych wzrósł z 14,7% do 17,4%. Do końca dekady BMW planuje osiągnąć 50% sprzedaży samochodów elektrycznych.

Fot. BMW

Neue Klasse nadjeżdża

BMW planuje w najbliższym czasie „gorące” debiuty w gamie EV: to przede wszystkim modele z nowej serii Neue Klasse, opracowane na nowej platformie stworzonej tylko dla aut elektrycznych (ale w gamie będą też spalinowe modele tej samej wielkości). Na „pierwszy ogień” pójdą: nowe i3, czyli elektryczny odpowiednik serii 3, i iX3, czyli odpowiednik modelu X3. iX3 jest już testowo montowane w fabryce w węgierskim Debreczynie. To iX3 jako pierwsze – jeszcze w tym roku – trafi na rynek.

Tym, co zawsze wyróżniało BMW Group, jest nasza zdolność do utrzymania obranego kursu, nawet w trudnych warunkach. Pozostajemy wyraźnie skoncentrowani na dwóch obszarach: naszych krótkoterminowych wynikach i długoterminowej perspektywie. Dzięki Neue Klasse wdrażamy największy ukierunkowany na przyszłość projekt w historii naszej firmy, jednocześnie osiągając solidne wolne przepływy pieniężne – powiedział ostatnio Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG.

Pod koniec tego roku pierwszy model produkcyjny w ramach Neue Klasse, tj. nowe BMW iX3, zapoczątkuje bezprecedensowy wzrost liczby nowych modeli. Do 2027 roku BMW Group wprowadzi na rynek ponad 40 nowych i zmodernizowanych pojazdów we wszystkich wariantach układu napędowego oraz segmentach – podała bawarska firma.

Nowe modele z linii Neue Klasse będą korzystać z architektury 800V, przyspieszającej ładowanie. Nowa platforma ma zapewnić niższe koszty produkcji (nawet o połowę w stosunku do obecnych modeli EV), a także zadebiutują w niej nowe ogniwa cylindryczne, zapewniające większy zasięg (co najmniej 600 km WLTP) i ograniczające zużycie energii.  Do 2028 r. BMW zamierza pokazać co najmniej sześć nowych pojazdów na prąd. Swoje premiery opracowało także Audi (na rynek niedawno trafiło np. nowe A6 e-tron), w planach debiut np. nowej, elektrycznej E klasy ma Mercedes. Czy pokonają BMW? Wygląda na to, że Neue Klasse będzie mieć bardzo mocne argumenty w rynkowej walce.

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory