– Tegoroczny EV Experience udowodnił, że tego typu imprezy, których powinno być więcej są niezwykle potrzebne. Poszerzają horyzonty i są niesamowitą promocją elektromobilności, zeroemisyjnego transportu. Cieszę się, że mogliśmy w jednym miejscu zgromadzić przedstawicieli biznesu i tego związanego z sektorem i również tego, który będzie w przyszłości beneficjentem elektromobilnych zmian. Jeszcze bardziej cieszy duża frekwencja podczas drugiego, otwartego dnia imprezy. Każdy mógł „dotknąć” transformacji napędowej, zapoznać się z najnowszymi modelami pojazdów elektrycznych, sprawdzić swoje umiejętności w kierowaniu pojazdami zeroemisyjnymi w różnych warunkach i uzupełnić wiedzę poprzez wymianę myśli z osobami, które na co dzień związane są z elektromobilnością, czyli praktykami zrzeszonymi np. w EV klub Polska – podkreślił Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) – współorganizatora wydarzenia.
Dzień pierwszy – biznes
Pierwszy dzień wydarzenia (impreza odbyła się w dniach24-25 maja br.) dedykowany był klientom biznesowym. Trzecia edycja największego w Polsce testu samochodów elektrycznych, organizowanego przez PSNM i Fundację EV Klub Polska we współpracy z Partnerem Tytularnym – firmą Visa, jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych, miała miejsce na Torze Modlin okazała się sukcesem organizacyjnym.
– Po raz trzeci udowodniliśmy, że zainteresowanie elektromobilnością wśród polskich firm cały czas wzrasta. Tegoroczna edycja EV Experience jest rekordowa nie tylko pod względem liczby udostępnionych pojazdów, ale też szeregu innych atrakcji. Ponad 1000 przedstawicieli biznesu, którzy przybyli na EV Experience testowali najnowsze samochody elektryczne dostępne na polskim rynku na 7 torach, próbowali swoich sił na symulatorach jazdy, jak również mieli okazję by poszerzyć swoją wiedzę w zakresie serwisowania EV, bezpieczeństwa czy zarządzania wymianą firmowych parków pojazdów – powiedział Aleksander Rajch, Członek Zarządu PSNM.
W programie EV Experience nie zabrakło również testów na części treningowej Toru Modlin, która liczy 2,4 kilometra długości i obejmuje 4 płyty poślizgowe oraz kurtyny wodne o wysokości 2,5 metra. Pozwoliły one sprawdzić kierowcom umiejętności w trudnych warunkach drogowych. Nie zabrakło też dwóch torów off-road’owych gdzie podjazdy, trawersy, zjazdy oraz przeszkody wodne były poligonem doświadczalnym dla zeroemisyjnych samochodów uterenowionych.
Jest w czym wybierać
– Oferta rynkowa pojazdów w segmencie e-Mobility cały czas się rozszerza – obecnie obejmuje już ok. 150 różnych modeli. Dlatego podczas EV Experience chcieliśmy zapewnić uczestnikom jak największy przekrój dostępnych pojazdów elektrycznych na rynku. Poza wariantami osobowymi z każdego segmentu, udostępniliśmy przedstawicielom firm możliwość przetestowania samochodów dostawczych i ciężarowych. Zwłaszcza w tym ostatnim segmencie przewidujemy w kolejnych miesiącach bardzo dynamiczny wzrost popytu – powiedział Łukasz Lewandowski, Prezes Fundacji EV Klub Polska.
Liczne jazdy testowe to nie jedyne atrakcje jakie zostały przygotowane dla gości EV Experience. Maciej Bocheński, zarządca i instruktor Toru Modlin, w efektowny sposób zademonstrował możliwości i osiągi samochodów elektrycznych. Za kierownicą i najszybszych pojazdów, które pojawiły się na EV Experience (przerobionej Tesli Model 3, Hyundaia Ioniq5N, BMW i5 M60 oraz Forda Mustanga Mach-E GT) udowodnił, że „elektryk” na ciasnym i krętym torze może nie tylko być szybszy, ale też lepiej driftować niż pojazdy spalinowe.
Dzień drugi – fani elektromobilności
Drugi dzień EV Experience – największego w Polsce, otwartego dla publiczności testu samochodów elektrycznych potwierdził, jak duże jest zainteresowanie elektromobilnością wśród Polaków. W wydarzeniu, którego patronem tytularnym jest Visa, jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych, wzięło udział ok. 3 tys. odwiedzających.
– W jednym miejscu zgromadziliśmy niemal pełną gamę modeli elektrycznych dostępnych na rynku: od pojazdów miejskich po zeroemisyjne ciężarówki. Niemal 100 samochodów przez 7 godzin bez przerwy jeździło po Torze Modlin. Wszystko po to, aby podczas dnia otwartego, każdy odwiedzający EV Experience mógł odbyć jak najwięcej jazd testowych – podkreślił Aleksander Rajch, Członek Zarządu PSNM.
Na modlińskim torze pojawiły się m.in.: pojazdy BYD, Tesli, Hyundaia, BMW, Mercedes-Benz, Grupy Stellantis, Forda, Hyundai, Kia, Toyoty, Volvo, Grupy Volkswagena, Renault, Nissana, MG, Maxusa czy IVECO. Uczestnicy EV Experience mieli także okazję by przetestować pojazdy dostawcze i ciężarowe, a w strefie EV Salon zobaczyć unikatowe Porsche 911 z napędem elektrycznym, przygotowane przez GreenCell (zdjęcie poniżej).
– Tegoroczne EV Experience pod każdym względem zostało uatrakcyjnione względem poprzedniej edycji. Dlatego poza możliwością testowania samochodów, uczestnicy mogli rywalizować w zawodach na symulatorach jazdy, poszerzyć swoją wiedzę w strefie serwisowej prowadzonej przez EV Repair Garage czy sprawdzić jakie przeciążenia panują podczas wypadku w strefie bezpieczeństwa – podkreślił Maciej Gis, Kierownik Biura Komunikacji PSNM.
Klubowicze dopisali
Drugiego dnia odbył się również zlot EV Klubu Polska, który zgromadził imponującą liczbę 200 pojazdów. Punktem kulminacyjnym wydarzenia były zawody EV Klub Polska Cup.
Zdaniem Łukasza Lewandowskiego liczba osób, które uczestniczyły w EV Experience pokazuje, że elektromobilność nie jest rynkową niszą, a tematem, który coraz bardziej elektryzuje Polaków. – Przygotowane aktywności oraz możliwość jazd na torze to unikatowa formuła, którą nie tylko powtórzyliśmy zgodnie z naszymi zeszłorocznymi obietnicami, ale także zwiększyliśmy jej skalę. Udowodniliśmy, że elektromobilność już dziś nie tylko pozwala na bezproblemowe poruszanie się po Polsce, ale dodatkowo można z niej czerpać prawdziwą frajdę – dodał Prezes EV Klub Polska.
Partnerzy, wystawcy
Organizatorami EV Experience byli: PSNM oraz EV Klub Polska, zaś Partnerem Tytularnym wydarzenia została Visa. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji imprezy były: EkoEnergetyka Polska, BMW, Eaton, Hyundai oraz Otomoto, zaś Partnerami Anwim, Budimex Mobility, BYD, Daimler Truck Polska, EV Academy, EV Repair Garage, evVolta, GreenCell, GreenWay, MG Grupa Krotoski, Maxus, Natoni, Orlen, Qsense, Volkswagen Financial Services oraz Volvo. Swoją ofertę zaprezentowali ponadto liczni wystawcy, w tym Arinea, DAF, EKOEN, Green Wallbox, ING Leasing (Polska), IVECO, KIA, MAXPRO, Mercedes-Benz Auto Idea, Nissan, Photomate, PlugBox, Porsche Centrum Warszawa Okęcie, SsangYong, Subaru, Tesla oraz V-Tech.