Rynek automotive

Toyota zwiększyła sprzedaż BEV.  Klientów w skali globalnej znalazło 5,5 miliona aut

Pełne elektryki nadal stnowią margines produkcji japońskiego giganta motoryzacyjnego
Źródło zdjęcia: Toyota

– Toyota w I półroczu 2025 roku sprzedała na świecie 5 544 880 samochodów
– To wzrost o 7,4% rok do roku
– Półroczna produkcja koncernu wyniosła 5 523 039 aut
– 19,1%. O tyle zwiększyła się sprzedaży aut zelektryfikowanych japońskiego giganta
– O 12,4% wzrosła sprzedaż pełnych elektryków. Klienci kupili 82 079 egzemplarzy BEV

Koncern Toyota Motor Corporation (TMC) zanotował rekordowe wyniki produkcji i sprzedaży samochodów marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino – poinformował producent. W okresie od stycznia do czerwca salony opuściło 5 544 880 pojazdów, czyli o 7,4% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Historyczne rekordy koncernu

Łączna produkcja Toyoty w pierwszym półroczu tego roku wyniosła 5 523 039 pojazdów, z czego 4 918 024 egzemplarzy stanowiły samochody marek Toyota i Lexus. Globalną produkcję napędzał wzrost sprzedaży na rynkach Ameryki Północnej oraz w Chinach i Japonii. W europejskich fabrykach od stycznia do czerwca wyprodukowano 405 160 egzemplarzy, a najwięcej aut zjechało z linii montażowych we Francji (ponad 144 tys. samochodów) oraz w Czechach (ponad 115 tys. aut).

Rekordowa sprzedaż zelektryfikowanych modeli

Dla Toyoty i Lexusa, pierwsze półrocze okazało się rekordowe. Na całym świecie klienci kupili 5 159 282 samochody tych marek (+5,5%), a zdecydowana większość została kupiona przez klientów poza Japonią (4 390 837 egzemplarzy). Za globalny wzrost sprzedaży odpowiadają w szczególności samochody zelektryfikowane. W okresie od stycznia do czerwca klienci kupili aż o 19,1% więcej aut z takimi napędami, a ich łączna sprzedaż wyniosła 2 492 321 egzemplarzy. Najwięcej zelektryfikowanych pojazdów Toyoty i Lexusa kupili klienci w Ameryce Północnej (700 972 egz.), Japonii (480 868 egz.), Europie (475 108 egz.) oraz Chinach (438 504 egz.).

Klienci najchętniej wybierali HEVy

Najczęściej wybieranymi przez klientów Toyoty i Lexusa zelektryfikowanymi napędami są pełne hybrydy (HEV), które osiągnęły wynik 2 233 048 aut (+16,6%). W USA sprzedaż napędzały hybrydowe modele Camry i Sienna, a w Europie miejskie Yarisy i Yarisy Cross.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

..potem PHEVy i BEVy

Coraz większa liczba klientów decyduje się na auta ładowane z gniazdka. Wzrost na poziomie 27,9% zanotowały hybrydy plug-in (PHEV), które sprzedały się w liczbie 92 931 egzemplarzy. Cały czas rośnie globalna popularność samochodów elektrycznych koncernu (BEV), których sprzedano w liczbie 82 079 egzemplarzy (+12,4%).

Fot. Toyota

REKLAMA