Home Pojazdy Dostawcze Toyota Toyota dostarczy moduły do konwertowanych autobusów IVECO

Technologia wodorowa

Toyota dostarczy moduły do konwertowanych autobusów IVECO 

Technologia wodorowa

Toyota dostarczy moduły do konwertowanych autobusów IVECO 

Po zakończeniu igrzysk autobusy trafią do floty francuskiej firmy B.E. Green oferującej usługi transportowe neutralne klimatycznie
Fot. Mat. prasowe
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Toyota dostarczy grupie GCK moduły wodorowych ogniw paliwowych, które posłużą do konwersji 10 używanych autobusów Iveco w bezemisyjne pojazdy z napędem wodorowym.  Owych 10 elektrycznych autobusów na ogniwa paliwowe (FCEV) zapewni wodorowy transport grupie ponad 5 tys. gości podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, które w przyszłym roku odbędą się w Paryżu. Po ich zakończeniu pojazdy będą służyły do przewozu pasażerów w regionie Ile de France.

Flota bezemisyjnych pojazdów na Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu zostanie rozbudowana dzięki współpracy, jaką Toyota nawiązała z grupą GCK, skupiającą producentów oferujących rozwiązania technologiczne przyspieszające dekarbonizację transportu. Marka dostarczy tej organizacji moduły wodorowych ogniw paliwowych, które posłużą do konwersji 10 używanych autobusów Iveco w bezemisyjne pojazdy z napędem wodorowym. Pierwszy zmodyfikowany autobus został zaprezentowany podczas RNTP Transport Event w Clermont-Ferrand we Francji.

Konwersja autobusów Iveco polega na zastąpieniu silnika wysokoprężnego i skrzyni biegów silnikiem elektrycznym o mocy 370 kW oraz modułem ogniw paliwowych Toyota TFCM2-B i niewielką baterią.

Konwersja autokarów z silnikami Diesla w pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi to kolejny ważny krok w kierunku osiągnięcia neutralności węglowej w transporcie. Ta współpraca pokazuje, że technologie wodorowe przynoszą korzyści wszystkim interesariuszom i stają się rozwiązaniami długoterminowymi. Dziesięć elektrycznych autokarów z ogniwami paliwowymi Toyoty posłuży do bezemisyjnego przewozu gości podczas Igrzysk w Paryżu w 2024 roku – powiedział Thiebault Paquet, wiceprezydent Toyota Motor Europe i manager Hydrogen Factory.

W 2022 roku Toyota uruchomiła w Brukseli zakład produkcyjny uniwersalnych modułów wytwarzających prąd z wodoru, opartych na ogniwach paliwowych drugiej generacji, które można zamontować we wszelkiego rodzaju pojazdach, maszynach przemysłowych i urządzeniach.

Ogniwa paliwowe marki są już używane w ciężarówkach, autobusach, pociągach, generatorach prądu i jachtach morskich. Toyota jest współproducentem autobusów CaetanoBus H2.City Gold, które mogą zapewnić bezemisyjny transport miejski i dalekobieżny. 115 takich pojazdów jest już wykorzystywanych w transporcie publicznym w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Danii. Wodorowe ogniwa paliwowe trafią w tym roku do samochodów ciężarowych marki VDL i będą wykorzystywane przez partnerów Toyoty w ramach sieci logistycznych TME.

Źródło: Toyota
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory