Home Pojazdy Osobowe KIA Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

Kia EV9

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

Kia EV9

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

Ocenę bezpieczeństwa EV9 wzmocniła modułowa platforma (E-GMP) o sztywnej konstrukcji
Fot. Maciej Gis
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Kia poinformowała, że model EV9 uzyskał najwyższą możliwą ocenę w postaci pięciu gwiazdek za wysoki poziom bezpieczeństwa w szeroko zakrojonych testach przeprowadzonych przez Euro NCAP – organizację, która testuje bezpieczeństwo samochodów w Europie. Model osiągnął 84% skuteczności w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i 88% w przypadku ochrony dzieci.

EV9 oceniono w czterech kategoriach. Nowy model marki Kia osiągnął wynik 84% skuteczności w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, 88% w zakresie ochrony dzieci, 76% w przypadku niechronionych użytkowników dróg, w tym pieszych i 83% w kategorii „wspomaganie bezpieczeństwa”, która m.in. ocenia dostępność systemów asystujących.

Euro NCAP pochwaliło kabinę EV9 za zachowanie stabilności podczas zderzenia czołowego oraz za zapewnienie dobrej ochrony kolan i ud wszystkich pasażerów – niezależnie od ich wzrostu i miejsca zajmowanego w samochodzie. Testy wykazały, że EV9 zachowuje się umiarkowanie łagodnie w przypadku zderzenia czołowego. W teście zderzeniowym z barierą boczną EV9 zdobyło maksymalną liczbę punktów, zapewniając wysoki poziom ochrony wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażerów. SUV został doceniony także za zaawansowany system eCall, który w razie wypadku powiadamia służby ratunkowe.

Testując systemy wspomagające bezpieczeństwo zastosowane w EV9, podkreślono skuteczne działanie systemu automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), który dobrze reaguje na inne samochody i unika zderzenia w większości testowych scenariuszy.

Innymi funkcjami bezpieczeństwa wyróżnionymi przez Euro NCAP są asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) zastosowany w modelu EV9, który w przypadku zjechania z pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, ale skutecznie interweniuje również w bardziej krytycznych sytuacjach. Stwierdzono również, że system rozpoznawania prędkości dobrze radzi sobie z identyfikowaniem lokalnych ograniczeń prędkości, a kierowca może zdecydować, czy system będzie automatycznie ingerował w działanie aktywnego tempomatu.

Źródło: Kia
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory