Oficjalnym powodem ma być „szybki wzrost” firmy, który doprowadził do „duplikowania ról i funkcji pracy w niektórych obszarach”. – Mniej więcej co pięć lat musimy reorganizować i usprawnić firmę w kolejnej fazie rozwoju – skomentował doniesienia dyrektor generalny Elon Musk w poście na portalu X. W ramach „restrukturyzacji” z firmy odejdzie m. in. szef rozwoju akumulatorów Drew Baglino i wiceprezes Rohan Patel.
Nieoficjalnie mówi się, że firma zmaga się ze spadkiem sprzedaży i intensywną wojną cenową wśród producentów pojazdów elektrycznych (EV). Musk po raz ostatni dokonał redukcji zatrudnienia w 2022 roku. Mimo to liczba pracowników Tesli wzrosła z około 100 000 pod koniec 2021 r. do ponad 140 000 pod koniec 2023 r. Łatwo wyliczyć, że jeśli mówimy o 10–cio procentowej redukcji, to pracę może stracić około 14 000 pracowników.
Warto przypomnieć, że w zeszłym roku amerykański producent sprzedał rekordową liczbę pojazdów elektrycznych, która wyniosła ponad 1,8 mln aut. W Polsce Tesla, to najchętniej wybierany elektryk przez kupujących w 2023 roku. W ubiegłym roku Tesla w Polsce sprzedała 4599 nowych aut (dodatkowo ponad 800 sprowadzono z zagranicy). W 2024 roku najtańsza wersja Tesli Y kosztuje 204 990zł. Modele z bogatszym wyposażeniem – Tesla Y Long Range czy Tesla Y Performance to odpowiednio 214 990 zł i 257 990 zł. Dodatkowo należy zapłacić za niektóre wersje kolorystyczne i część elementów wyposażenia dodatkowego.
RaWa