Wszyscy, którzy interesują się elektromobilnością, zdają sobie sprawę z tego, że na naszym rynku za takie pieniądze nie znajdziemy lepszych ofert. Tańsze owszem, ale na pewno nie lepsze. Na tej samej stronie dwusilnikowy Model Y Long Range wyceniono na niemal 225 tys. zł brutto, a Y Performance na niecałe 248 tys. zł brutto.
W całym ubiegłym roku Tesla na świecie sprzedała ponad 1,8 mln elektrycznych aut z czego najwięcej modeli 3 i Y. W Polsce w grudniu 2023 Tesla sprzedała 288 egzemplarzy tego modelu. Łącznie, grudniowa sprzedaż wszystkich dostępnych modeli wyniosła u nas w ostatnim miesiącu ubiegłego roku niemal 430 szt.
Teslę można lubić lub nie lubić. Można mieć zastrzeżenia, co do jakości wykonania aut (ta się systematycznie poprawia), czy designu. W tym ostatnim przypadku, to oczywiście kwestia gustu. Jak wiadomo z nim się nie dyskutuje. Nie zmienia to jednak faktu, że za naprawdę przyzwoite pieniądze otrzymujemy produkt sprawdzony, a takim jest Model Y z bardzo dobrymi parametrami jezdnymi i m.in. działającym bez zastrzeżeń infotainmentem. Elastyczność cenowa, którą stosuje Elon Musk w połączeniu z akcjami odświeżającymi (patrz: Model 3, którego cena nie wzrosła, pomimo wprowadzenia sporych zmian), gwarantują właścicielowi coroczny wzrost sprzedaży. I w tym roku będzie podobnie. Warto przypomnieć, że niedawno na rynek wszedł Cybertruck, który od zapowiedzi wzbudzał ogromnie zainteresowanie i na który złożono kilkaset tysięcy zamówień. W tym roku bariera sprzedanych 2 mln aut producenta z Kalifornii z pewnością zostanie przekroczona. Kosztem konkurencji oczywiście.
PM