Home Pojazdy Transport ciężki Tesla Tesla przygotowuje się do budowy infrastruktury ładowania dla elektrycznej ciężarówki

Tesla przygotowuje się do budowy infrastruktury ładowania dla elektrycznej ciężarówki

Tesla przygotowuje się do budowy infrastruktury ładowania dla elektrycznej ciężarówki

Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Według informacji agencji Reuters, Tesla oraz Anheuser-Busch (producent amerykańskiego piwa Budweiser), PepsiCoUPS zamierzają współpracować w budowie infrastruktury ładowania dla elektrycznego samochodu ciężarowego Semi.

Szczegóły kooperacji, w tym rozkład nakładów finansowych, nie zostały ujawnione, wiadomo jednak, że za zaprojektowanie stacji ładowania będzie odpowiadać firma kierowana przez Elona Muska. Anheuser-Busch, PepsiCo i UPS zarezerwowały łącznie 265 sztuk elektrycznej ciężarówki. Dedykowane ładowarki mają zostać zainstalowane w zakładach należących do wspomnianych wyżej spółek.

Według wielu analityków, problemem Tesli nie będzie wypuszczenie Semi na rynek, lecz zapewnienie swoim klientom odpowiednio rozbudowanej infrastruktury ładowania. Aby korzystanie z elektrycznej ciężarówki miało sens, samochód musi być w stanie dojechać do ładowarki, zanim energia zmagazynowana w jego akumulatorach ulegnie wyczerpaniu.

PepsiCo, która zamówiła 100 sztuk pojazdu, zadeklarowała, że ostatecznie może dzielić infrastrukturę oraz koszty z innymi użytkownikami Semi. Przedstawiciele koncernu odbyli szereg spotkań z reprezentantami Tesli, podczas których dyskutowano nad kwestią ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych.

Według zapowiedzi Muska, przeznaczone do Semi Megaładowarki będą w stanie uzupełnić akumulatory trakcyjne pojazdu w 30 minut. Urządzenia mają być zasilane energią słoneczną, a ich moc prawdopodobnie przekroczy poziom 1,5 megawata.

Dla porównania, Superładowarki, z których korzystają modele osobowe Tesli, dostarczają do 145 kW. Amerykańska firma dysponuje na świecie siecią ok. 8 500 urządzeń tego typu. Tempo rozbudowy punktów ładowania dla samochodów ciężarowych stoi pod znakiem zapytania. Tesla w dalszym ciągu wydaje olbrzymie ilości gotówki i ma problemy z osiągnięciem celów produkcyjnych wyznaczonych dla Modelu 3.

Rzeczniczka Tesli potwierdziła podjęcie współpracy z nabywcami Semi, jednak nie sprecyzowała planów firmy w zakresie rozwoju infrastruktury ładowania dla elektrycznych ciężarówek.

reuters.com, materiały własne

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory